זה לבן על לבן

לבן הוא הצבע האהוב והפופולרי ביותר בארץ, גם בדלתות כניסה ופנים. אבל איך בוחרים דלת שתתאים לסגנון העיצובי של הבית? המדריך החגיגי לרגל השנה החדשה להתאמת דלת לחלל


לצפיה בדלת פנים מסדרת טופ צבע בעיצובו של אלון ליבנה לחץ כאן


מהכניסה דרך הסלון, המטבח והחדרים – אין כמו הצבע הלבן על גווניו. לבן הוא חגיגי, אופטימי, שמח, נעים וגם מאוד אהוב ופופולרי בסצנת העיצוב המקומית-הישראלית. אמרנו פופולרי? התכוונו מאוד פופולרי! לרגל חגי תשרי והשנה החדשה הבאים עלינו לטובה נצא למסע מעוצב וטרנדי מהכניסה לבית דרך כל החללים בדגש על לבן.

לצפייה בדלת מדגם ארקוס לחץ כאן

אחד היתרונות העצומים של הלבן הוא היכולת שלו להשתלב באופן טבעי והרמוני בשלל סגנונות עיצוב – בוהו שיק, כפרי, קלאסי, תעשייתי, נורדי ומודרני. ההצלחה של הלבן על גווניו מתבססת על יצירת איזון בין האקלים החם והנטייה שלנו לבתים פעילים ושוקקים לבין היכולת של הלבן להעניק תשתית מוצלחת שהיא גם פרקטית וגם מעוצבת.

רגע לפני שאנחנו צוללים לחללי הבית, חשוב לזכור כי ללבן יש תכונות שאין לאף צבע אחר – הוא גם רך ורגוע מצד אחד וגם עוצמתי, יוקרתי ואצילי מהצד השני. לבן ברוב התרבויות נחשב צבע של ניקיון והתחדשות (ולכן מתאים בדיוק לשנה החדשה) ובעזרתו אפשר ליצור חללים הרמוניים של גוני לבן או דווקא לשלב אותו בצבעים עזים או מנוגדים (שחור או אפור למשל).

צילום: עדו לביא
אדריכלית: אורנית וסרמן צילום: שמרית שבתאי. לצפייה בסדרת TOP PREMIUM לחץ כאן

איך לבן יכול להקפיץ כל חלל?
הכניסה – הכניסה לבית היא תעודת הזהות של הדיירים. הכניסה מעבירה את המבקר וגם את בני הבית מהחוץ פנימה, מהמולת החיים לתוך אווירת הבית הספציפי, ולכן היא חשובה מאוד במיצוב מצב הרוח והתודעה וגם לאורך השנים – הזיכרונות והחוויות. דלת כניסה לבנה משדרת יוקרה, ניקיון ועל-זמניות, בין אם היא מעוצבת בסגנון מודרני, קלאסי, תעשייתי, נורדי או כפרי. כניסה בלבן תשדר התחלה רעננה ואווירה מזמינה. בניגוד לצבעים אחרים, דלת כניסה לבנה לא תכביד אלא בדיוק להיפך – יש לה את היכולת להעביר תחושה אוורירית וקלילה, אפילו מרחפת, ולא משנה באיזה סגנון עיצוב פוגשים מעברה השני של הדלת. לבן הוא מעין מאסטר ויש לו יכולת להתאים לכל סגנון וצבע. נשאר רק לבחור אם לבן אטום ונקי בסגנון קלאסי כמו הדלתות עם אלמנטים דקורטיבים ו-חלקות שתמיד יהיו נכונות, או דווקא ללכת על לבן עם משחק של משרביות,זכוכית מדוגמת עם פיתוחים וסורגים בסגנון כפרי או בוהו שיקי.

אדריכל: רז מלמד צילום: עמית גורן. לצפייה בדגם רז לחץ כאן

חדרי השינה – בין אם מדובר בסוויטת הורים מפנקת בסגנון מלון בוטיק או בחדרי הילדים אין כמו דלת פנים בצבע לבן שתעביר מהחלל הציבורי, המשותף, המרכזי וההומה לעבר החלל הפרטי והאינטימי. דלת פנים בצבע לבן היא בחירה ניטרלית ותשתלב בכל עיצוב ובכל צבעוניות שיש בין קירות החדר. מבחוץ, מהמסדרון, יש יתרון אדיר לדלתות פנים בצבע לבן אם מדובר בקירות בצבע לבן, שכן כך תשתלב היטב הדלת במראה הכללי, תיטמע בו ותעניק תחושה של חלל גדול ומרווח יותר. זה נכון במיוחד כשיש דלתות רבות במסדרון אחד.

אדריכלית: רונית מדר צילום: דיאגו רוסמן. לצפייה בסדרת TOP PREMIUM לחץ כאן
אדריכלית: ליז לוטן צילום: עינת דקל. לצפייה בדלתות פנים עם זיגוג מלא זכוכית סבתא לחץ כאן

עם זאת, אין סיבה שדלת הפנים לא תשתלב בעיצוב החדר עצמו ותהווה אלמנט בחלל. דלת היא בעלת אופי, יש לה טקסטורות ומאפיינים למשל חספוס תעשייתי, שילוב של זכוכית סבתא בסגנון שאבי שיק, חלוקה עיצובית בעזרת קרניזים בסגנון אירופאי מסדרת TOP PREMIUM וכך הלאה. הדלת היא עוד רהיט או אביזר דומיננטי בחלל – בדיוק כמו ארון, תאורה או טקסטיל. יש לדלת יכולת לבלוט ולאפיין את החדר כמו גם היכולת להיטמע בטבעיות בקיר בזכות טכנולוגיה מתקדמת כמו דלת מסדרת TOP ZERO עם משקוף והלבשות בקו אפס עם הקיר בעלות צירים נסתרים. אז איזו דלת לפתוח לכם: מתמזגת או דומיננטית? אם אתם מתקשים לבחור דלתות בדגמים ברצלונה, רומא או קיסר מתאימות כמו כפפה לכל סטייל.

אדריכלית: אורנית וסרמן צילום: שמרית שבתאי. לצפייה בדלת פנים חירוץ 2PANE לחץ כאן

חדרי הרחצה – חללי הרחצה שלנו שודרגו משמעותית בעשור האחרון. הם הפכו להיות החללים המושקעים ביותר בבית, לצד המטבח, בדגש על החומרים שמרכיבים אותם ויוצרים חוויית משתמש טובה ונעימה יותר. בעבר היו חדרי הרחצה שלנו פונקציונליים בלבד, היום הדגש הוא על פינוק, חוויה ופנאי. הספא הפרטי שלנו בבית. דלת לבנה יכולה לעשות את ההבדל במעבר בין הבית השוקק לחלק השקט, הפרטי והאינטימי. לבן וניקיון הם שני מושגים המשלימים זה את זה, ועדיין ברוב הבתים הישראליים יעדיפו חדרי רחצה לבנים או כאלו שהצבע הלבן הוא הצבע המרכזי בהם. דלת פנים לבנה מעוצבת תשלים את הנראות של הספא הביתי.
טיפ לבחירת דלת לחדר הרחצה: אם מדובר בחלל קטן יחסית, חשוך ונטול אור טבעי מומלץ לשלב דלת מסדרת TOP צבע זיגוג חלון עליון עם חירוץ או סדרת TOP פורמייקה זיגוג מלא זכוכית סבתא בסגנון בוהו שתכניס שפע של אור לחלל מבלי לוותר על פרטיות.

חדר שירותים עם עיצוב של רויטל רודצקי
אדריכלית: רויטל רודצקי צילום: עידן גור. לצפייה בדגם חירוץ 3PANAEL לחץ כאן
עיצוב חדר רחצה בצבע לבן
חדר רחצה בצבע לבן. לצפייה בדגם זיגוג יפני חלוקה ל5 לחץ כאן

אז מה הלבן שלך?

לקבלת פרטים וייעוץ יש להשאיר פרטים ונציג מכירות יחזור אליך בהקדם

טופס לידים יעודי לשימוש כללי באתר – כולל ממשק במבי
תנאי שימוש
תנאי שימוש