מנכ"ל רב בריח: "מכוונות לקוח היא יותר מאסטרטגיה – היא תרבות של חברה"


"כדי לממש את המחויבות שלנו ללקוחות, לא השארנו את האסטרטגיה לדיונים בין המנהלים, אלא עשינו צעדים מעמיקים וממשיים שהם חוצי חברה והגיעו עד לאחרון העובדים. כך הפכנו את האסטרטגיה לתרבות על פיה מתנהלת הקבוצה כולה

בסביבה התעשייתית הנוכחית, מחירם של אמצעי ייצור מתקדמים ושל מערכות מידע הופך ליותר ויותר נגיש והפערים שבין היצרנים בשוק הולכים ומצטמצמים. אפשר לראות לכך דוגמא קלאסית בתעשיית הרכב: כיום, מאפייני מוצר ופיצ'רים שניתן למצוא ברכב יוקרה קוריאני אינם שונים בהרבה מאלו של רכב יוקרה גרמני.

אז למה הלקוח מוכן לשלם עד פי שתיים עבור הרכב הגרמני? התשובה הברורה היא המותג. אבל לא רק. מדובר בכל מה שבונה את המותג – והכוונה לחוויית הלקוח. מתחילת המסע שלו לרכישת הרכב ועד לרגע בו הוא נוסע ברכב שבחר, ואף ממליץ עליו לחבריו. לכל סוג לקוח החוויה המותאמת אליו.
 
אסטרטגיית המכוונות ללקוח היא האסטרטגיה שמובילה את רב-בריח. לקבוצת רב בריח סל מוצרים רחב מאוד – יותר מ-350 משפחות מוצרים, אמצעי ייצור מהמתקדמים בעולם, מוצרים איכותיים וכמובן מותג-על מוביל כבר שנים רבות. אבל כל אלו אינם מספיקים בסביבה התחרותית של היום, ללא התייחסות אמיתית, אסטרטגית, וממוקדת לקוח. התייחסות כזו היא הרבה מעבר לשלטים ולמצגות של ה"לקוח במרכז" – את זה כולם יודעים לדקלם."

לכתבה המלאה לחץ כאן