מהיסודות אל הסלון

על נוכחותם הבולטת של הפלדה והברזל בעולמות העיצוב


ברזל ופלדה מתחברים אצלנו אסוציאטיבית עם חוזק, נחישות ועמידות. לא בכדי ביטויים רבים  מורכבים מהמילה ברזל. ברזל ופלדה כשהאחרונה מורכבת מסגסוגת של מתכות ובעיקר מברזל ופחמן הם חומרים עוצמתיים המוסיפים חוזק ועמידות בתחומים רבים. המשותף למכוניות, גשרים, מסמרים, קפיצים, כלי עבודה, מחטים, וכדומה מעבר להיותם עשויים פלדה, הוא שהחוזק והעמידות שלהם קריטיים ליכולתם למלא את תפקידם.

פלדה ובטון בחללי הפנים. גרם מדרגות מעוצב עשוי פלדה מושחרת. Shutterstock

לופט מודרני בו קורות הבניין העשויות פלדה חשופות ומשמשות כאלמנט דקורטיבי. shutterstock

חלל מודרני המעוצב בסגנון תעשייתי .הרהיטים עשויים פלדה מושחרת. shutterstock

שידת ויטרינה עשויה ברזל, פליז וזכוכית דליה ארמוני

שידת ויטרינה עשויה ברזל, פליז וזכוכית דליה ארמוני

בטון מזוין המתקבל מהרכב של בטון ורשתות או מוטות ברזל הוא חומר חזק במיוחד בעל כושר התנגדות רב המשמש כחומר בניה מרכזי בבנייה של בניינים גבוהים. ללא נוכחות הברזל הבטון הוא חסר משמעות מבחינת החוזק שהוא מעניק למבנה.

המעבר של הברזל והפלדה מיסודות הבית הנסתרים אל פנים הבית והוצאת החומר אל החזית וקדמת הבמה היא מגמה רחבה ונוכחת בשנים האחרונות בעולמות העיצוב בכלל ועיצוב הבית בפרט. הברזל והפלדה נוכחים מאוד בעיצוב המודרני, הן באופן בו נחשפת קונסטרוקציית הברזל של המבנה והגג, שימוש חשוף בברזל במעקות, חלונות בלגיים ואחרים, והן במעבר המסוגנן של הפלדה אל דלתות הבית ואל האבזור המשלים.

הביטוי של החומר בדלתות פלדה הוא מיטבי הן כחומר אמין וחזק המעניק הגנה ובטחון והן כאלמנט עיצובי בולט. דלתות הפלדה מגיעות במגוון חיפויים המאפשרים ללקוח התאמה לטעמו האישי. קיימות דלתות פלדה בחיפוי צבע, דלתות בחיפוי פורניר ודלתות פלדה בחיפוי אלומיניום.

דלתות הפלדה של רב-בריח עוברות כולן תהליך גילוון מיוחד במהלכו מצפים את הדלת בשכבת מגן המונעת את חימצון המתכת והצטברות חלודה. ספריות מדפים, גרמי מדרגות, ספסלים מעוצבים ואפילו חיפוי קירות מפלדה מושחרת גם הם אלמנטים מעוצבים המעניקים לבית תחכום, עדכון ושימושיות. חוזקו של החומר מהווה יתרון גדול כשמגיעים לעיצוב ריהוט ואביזרים משום שהוא מסוגל לשאת משקל ולשמור על עמידות גם כשהפרופיל הוא דק ולכן אין צורך במסת חומר גדולה כדי לשאת משקל כבד.

אדניות ברזל, שולחנות וכסאות ברזל דומיננטיים ואחרים מהווים אבזור שישלים חלל המעוצב בסגנון אורבני תעשייתי, אך ישתלבו היטב גם בחללים מודרניים אקלקטיים.

דלת כניסה מפלדה צבועה בשילוב סורג דקורטיבי. רב-בריח

צילום: אייל טואג. לצפייה בדלת נווה צדק לחץ כאן

ספריה מודרנית עשויה פלדה שחורה. . shutterstock

מערכת ישיבה עשויה פלדה מושחרת. בזכות חוזק הפלדה ניתן ליצר מראה עדין ומאוורר. (shutterstock)