דלתות פנים : חמישה כללים לבחירה נכונה


הדלתות שבתוך הבית שלכם חשובות מאוד גם מבחינת העיצוב והלוק וגם מבחינת חיי היום-יום והשימושיות. בחירה של דלתות פנים איכותיות ועמידות תבטיח שלא תצטרכו להתמודד עם תקלות שונות או אפילו להחליף את הדלתות בתהליך מורכב ויקר. ככה עושים את זה נכון

כשמתכננים בית חדש או משפצים בית קיים, דלתות פנים הן חלק חשוב מאוד בלוק הכולל ובביטוי המדויק של הסגנון האישי שלנו. אבל הנראוּת של הדלתות היא רק חלק אחד של התמונה. לא פחות חשובה היא האיכות שלהן, שתשפיע על ההתנהלות שלנו בבית ביום-יום. ומה לגבי העמידות? שולחן, ספה או מיטה אפשר להחליף בקלות יחסית, בעוד שהחלפה של דלת פנים היא סיפור לא פשוט שמשפיע גם על הקירות והריצוף, ובשבילו יש לרוב צורך במספר בעלי מקצוע שונים. לכן, אין זה פלא שלא פחות מ-72% מהישראלים בחרו בעמידות ואיכות כמדד החשוב ביותר בבחירת דלתות פנים לבית[i].

כסמנכ"לית השיווק של חברת דלתות הפנים הגדולה בישראל, אני רוצה לחלוק אתכם כמה כללים חשובים לבדיקת האיכות של דלתות פנים.

1. חומרי הגלם

חשוב לזכור: חומרי גלם איכותיים הם הבסיס לאיכות הדלת, זה שיבטיח לכם יעילות, שימושיות ונראות טובים לאורך זמן. כצרכנים, לא תמיד קל לזהות את איכות חומרי הגלם. אם היצרן חסך בעובי הפורמייקה, באיכות הצבע ובטיב הצירים – הדלת אולי תיראה לנו טוב באולם התצוגה, אבל בבית ההבדל יורגש בתוך זמן קצר. לדלתות הפנים של רב-בריח מסדרת TOP הפורמייקה העבה ביותר בשוק, שני צירי פייפ HEAVY DUTY מתכווננים או צירים נסתרים לבחירה וכן מנעול מגנטי וגומי אטם איכותיים. כל הדלתות שלנו נצבעות בחדרי צבע מתקדמים ואיכותיים ומסופקות עם מילוי פלקסבורד מלא (לא מעורב או חלקי). גם  הידיות מגיעות מהחברות המובילות בעולם, כדי שאתם תוכלו ליהנות ממוצר מצוין לאורך שנים רבות.

דלתות פנים לבנות סדרת טופ פורמייקה - רב בריח
סדרת TOP פורמייקה. צלם: עידן גור

2. איכות גמר הצבע

גם במקרה של צביעה, דלת שנצבעה באופן לא איכותי תיראה אולי טוב בהתחלה, אבל האיכות הירודה תתגלה בתוך שנים ספורות, בניגוד לדלת שעברה טיפול יסודי במעבדת צבע מתקדמת העושה שימוש בחומרים איכותיים, ויכולה לשמור על המראה שלה לאורך שנים רבות. איכות הצבע מתחילה בחומרי גלם ובספקי צבע איכותיים, אבל נקבעת גם על ידי אופן הטיפול בדלת עצמה לפני ואחרי הצביעה. "פיצוצים" בצבע, בליטות ושבבים מתחת לצבע ואי-דיוקים בגוונים נפוצים מאוד בשוק ופוגמים במראה הדלת שלכם. דלתות רב-בריח מסדרת TOP נצבעות בחדרי צבע מתקדמים ואיכותיים ביותר ויכולות להגיע בכל גוון שנדרש על ידי הלקוח או המעצב, כדי ליצור התאמה מושלמת לבית שלכם.

נים סדרת TOP PREMIUM - רב בריח
דלת פנים סדרת TOP PREMIUM צילום: טלי דברת

3. עמידות במים

דלתות פנים באות במגע עם לחות בזמן שמנקים את הבית ושוטפים את הרצפה, ובחדרים רטובים גם על בסיס יום-יומי. לכן עמידות למים היא תכונה יסודית וחשובה עבורן, שתבטיח שיישמרו לאורך זמן. כל דלתות הפנים מסדרות TOP של רב-בריח מצוידות בהגנה תחתונה מפני מים בגובה שבעה סנטימטרים, עם הלבשות פולימריות ומשקוף מעץ מפולח. כל הדבקים שאנחנו משתמשים בהם מצטיינים בעמידות גבוהה במיוחד ללחות, כך שאתם יכולים להגביר את הווליום ברדיו ולהציף את הבית בזמן הספונג'ה ללא חשש. 

4. בידוד אקוסטי

שקט, שלווה ופרטיות הם היבטים חשובים במיוחד של החיים בבית, במיוחד כשיש בו ילדים בגילאים שונים – אבל לא רק. דלתות פנים איכותיות הן קריטיות ליצירה של בידוד אקוסטי, כלומר הפחתה של מעבר הקול בין חדרי הבית השונים, כך שניתן לשיר באמבטיה, לנהל שיחת זום בחדר העבודה או לארח ילדים בחדר המשחקים – בלי שהרעשים יעבור מחדר לחדר. בניגוד לטרנד הדלתות הפולימריות, דלתות הTOP שלנו מגיעות במילוי פלקסבורד ועם גומי אטימה ליצירת בידוד ראשוני, ועבור מי שרגיש במיוחד לרעשים או זקוק לאיטום מסיבות שונות מציעה החברה אפשרות לדלתות אקוסטיות בדרגות בידוד משתנות שמגיעות עד למקסימום האפשרי.

דלת פנים אקוסטית אטומה לרעש - רב בריח
דלת פנים אקוסטית. צילום: נטע בשן

5. תכנון הפתחים

לצד הבחירה בדלתות פנים איכותיות, חשוב מאוד לבצע גם תכנון פתחים נכון עם נציג מכירות ולאחר מכן לתאם מודד מקצועי. זה אולי נראה מובן מאליו, אבל תכנון לא נכון של כיוון הפתיחה של הדלת, של רוחב המפתח והתאמתו לדיירי הבית עלולים להסתיים בבלגן גדול בבית שלכם. בעיות בנגישות, דלת שלא נפתחת כמו שצריך או "סתם" נראות לא טובה הן טעויות מצערות שיכולות להימנע בקלות באמצעות תכנון. גם כשמדובר בדלת הזזה חשוב מאוד למדוד ולתכנן כראוי. מדידה לא טובה עלולה לגרור לשינויים בעבודה בבית עצמו שיעלו כסף נוסף ויפגעו באיכות הדלת והחיים.

לסיכום, בזמן בחירה של דלתות פנים חשוב מאוד לשים לב לאיכותן של הדלתות ולעמידות שלהן לאורך זמן. דלת פנים צריכה להשתלב היטב בבית שלכם מבחינה צבעונית וסגנונית, אבל חשוב לא פחות שתהיה עשויה מחומרים איכותיים ובתהליכי עבודה מוקפדים ונכונים, שיאפשרו שימוש והתנהלות נעימים ויעילים בבית ויבטיחו את עמידותה לאורך זמן. אם תבחרו נכון, תזכו בדלת שתשרת אתכם היטב גם שנים רבות קדימה, ותאפשר לכם למחוק את הסעיף הזה מרשימת הדאגות וליהנות מכל רגע בבית הפרטי שלכם.


[i] עפ"י מחקר של המכון הגאוקרטוגראפי שנערך בדצמבר 2023