נפתחים פנימה - המגמות הבולטות בדלתות הפנים ל - 2024


מאת: אורי סלע

האם המלחמה משפיעה על מגמות העיצוב? מאיה דונרשטיין, סמנכ"לית השיווק של רב בריח מכתיבה את המגמות לשנת 2024 ומצביעה על מידת הקשר – זיקה לייצור מקומי, לצד מידות לא קונבנציונאליות וידיות במראה תכשיטים. הכירו את המגמות בתחום דלתות הפנים לשנה הקרובה

על רקע מלחמת 'חרבות ברזל', כולנו הפכנו להיות פטריוטים יותר, ומבקשים לעצמנו כמה שיותר כחול לבן. רב בריח היא בדיוק זה- תעשייה מקומית, כחול לבן, שפועלת בשוק כבר 50 שנה ומתמחה בדלתות כניסה בטחוניות ודלתות פנים.

מאיה דונרשטיין יתיר סמנכ"ל השיווק של קבוצת רב בריח, בעלת  ניסיון של למעלה מ- 20 שנה בתחום הדלתות, מחזיקה בשני תארים ראשונים בהסמכה למשפטים (עו"ד) ובתקשורת וניהול, ותואר שני במשפטים, מובילה את קבוצת רב בריח באחת התקופות המשמעותיות של החברה מבחינת פיתוחים טכנולוגים והקשבה לתמורות בשוק העיצוב העולמי.

קבלו הצצה למפת הטרנדים בשוק דלתות הפנים

מאיה דונרשטיין יתיר סמנכ"לית השיווק של קבוצת רב בריח

מאיה דונרשטיין יתיר סמנכ"לית השיווק של קבוצת רב בריח

דלתות במידות מיוחדות ודגש על ידיות –

דונרשטיין מייטיבה לנתח את המגמות שמאפיינות את שוק הדלתות העולמי לצד ההתרחשויות המקומיות. היא קשובה לרחשים מלקטת את פיסות המידע ואת הלך הרוח, מהם היא בונה את מפת הטרנדים שצפויים בתחום הפתחים בעולם ובישראל בפרט. היא בוחרת להתמקד בדלתות הפנים ומסבירה שהחברה מפנה את מירב המשאבים, החשיבה והתכנון ההנדסי, כדי לאפשר ייצורן של דלתות מעוצבות ואיכותיות – "דלתות הפנים הן חלק בלתי נפרד מהחלל המעוצב. לצד דלתות שמהוות סוג של קלאסיקה מוכרת, קיימת דרישה, מבחינה אסתטית ותכנונית, לדלתות במידות מיוחדות- גבוהות במיוחד, צרות ועוד. דלת גבוהה מעניקה אשליה של גודל ואדריכלים משתמשים בפתרון הזה כשגובה התקרה יחסית נמוך, למשל. באופן הזה מתקבלת תחושה של חלל גבוה וזה מהווה פתרון חשוב ברמה האדריכלית. בנוסף, הידיות עצמן הן בחירה שמדגישה את הקו העיצובי.

דלת פנים לבנה מסדרת TOP PREMIUM - רב בריח
דלת סדרת TOP PREMIUM 3PANEL  צילום: רגב כלף

הקשר החשוב בין עיצוב לאיכות ועמידות לאורך זמן

דונרשטיין היא מובילת דיעה בתחום הדלתות ומציגה בכל שנה את המגמות שיאפיינו את השנה הבאה. שנת 2024, לדבריה, תמשיך לעסוק בפרסונליזציה, טכנולוגיה מתקדמת וקיימות. זאת לצד דגש ניכר שמקבלות האיכות והעמידות – "הצרכן מודע, כל שנה קצת יותר. הדרישה באה ממנו. הוא לא מסתפק במוצר יפה לעין, אלא דורש, ובצדק, לקבל מוצר מוגמר עם מפרט טכני שבמרכזו איכות ועמידות. ראינו במחקר האחרון שעשינו שהדבר החשוב ביותר ללקוחות, כשמדובר בדלתות פנים, הוא עמידות ואיכות – זה ערך שמזוהה מאוד עם רב-בריח ואנחנו שמים על זה דגש שמתחיל בפסי הייצור, בבחירת חומרי הגלם ומסתיים ברמות הגימור ובהיבטים העיצוביים והאסתטים, שמדגישים גם הם את ההשקעה באיכות-  דלת איכותית נראית טוב היום ותראה טוב גם בעוד עשור. יש לנו פתרונות למגוון הקהלים, ובכלל זה לקהל עם ילדים, שהרמה הפרקטית חשובה לו, והוא מעוניין לנקות בנוחות ובמהירות את הדלתות, וגם לקהלים שרואים בדלת רהיט ומבקשים להקפיד על נראות אסתטית ואיכותית, כמו משקוף נסתר, צביעה איכותית ועוד".

הידיות המעוצבות הפכו למגמה בפני עצמה

החשיבות של הידית הפכה להיות מגמה בפני עצמה שרק הולכת ומתחזקת. כשלקוח בוחר דלת פנים לחדר השינה, למזווה, לחדר השירותים או למשרד, הוא משקיע זמן בחשיבה על התאמת הידית הנכונה. הידית הפונקציונאלית הפכה להיות בחירה אופנתית לכל דבר ועניין ובהמשך להתנהגות הצרכנים הזאת, בחרה רב בריח להשיק קולקציית ידיות לדלתות פנים שנראות כקולקציית תכשיטים לכל דבר ועניין. בשנה שעברה שמה החברה דגש על הידיות והשנה, כתשובה להתחזקות המגמה, אנחנו מתכוונים להמשיך ולעדכן את הקולקצייה עם ידיות חדשות נוספות".

צילום: מיכה לובטון

ידית לדלת פנים דגם נעה - הסדרה הצרפתית - רב-בריח
ידית נעה לדלת פנים – הסדרה הצרפתית צילום: מיכה לובטון

עיצוב רב סגנוני עם דגש על רמת איכות בלתי מתפשרת

דלתות הפנים שמיוצרות ברב בריח מדגישות את תשומת הלב שמעניקה החברה לפן האסתטי- דלתות עדכניות, צמודות למגמות השוק ומאפשרות לשלבן בפרויקטים בעלי סגנון אורבני, כפרי ואולטרא מודרני. העובדה שרב בריח מציבה את רמת האיכות במרכז תשומת הלב, מבטיחה שמעבר לפן האתסטי, דלתות הפנים מבית היוצר שלה יהיו דלתות איכותיות, עמידות בפני רטיבות ובעלות תכונות אקוסטיות.

דלת פנים לבנה מסדרת טופ פרימיום - רב-בריח
דלת פנים מסדרת טופ פרמיום צילום: מיכה לובטון

חלוקת הדלתות בחללי הפנים – שאלה של תקציב

בסוף צריך להתכנס לבחירות. דונרשטיין מסבירה שניתן לשלב – דלתות בעלות מראה יוקרתי ומושקע יותר ימוקמו  בחלל המרכזי, ודלתות פונקציונאליות ואקוסטיות יותר בחדרי הילדים – זה מתכתב עם מגמת הפרסונליזציה ובא לידי ביטוי במגוון האפשרויות אצלנו- מגוון רחב ומשמעותי שמאפשר בחירה עבור כל הפתחים לבית במקום אחד".

אם צריך לסכם, כך תראה השנה הבאה

מבחינה טרנדולוגית, ההקשבה של רב בריח מאפשרת לחברה להצמד לרחשי השוק ולמגמות שמאפיינות אותו. דונרשטיין מסבירה שהרבה מהמגמות שאפיינו את השנה שעברה ימשיכו להעמיק גם השנה, והיא מצביעה כאמור, על דלתות פנים במידות מיוחדות, פתחים במקומות לא קונבנציונאליים בדלת כמו פתחים אופקיים תחתונים, ידיות שנראות כתכשיטים, משחקי דקורים בקווים נקיים – שילוב של קווים אופקיים ואנכיים בהתאמה אישית, צביעה איכותית וירוקה, ידידותית לסביבה, דלתות קו אפס עם משקוף נסתר לקבלת מראה ישר, נקי ומינימליסטי ועוד.