הזדמנות אחת לרושם ראשוני

דלת הכניסה היא גולת הכותרת של הרושם הנוצר וזאת משום שהיא הקרובה ביותר לכניסה עצמה לתוך חללי הפנים, היא הזיכרון האחרון במעבר בין החוץ לפנים.


דלת הכניסה היא למעשה מהאלמנטים הראשונים שנתקלים בהם עוד בטרם הכניסה לבית. דלת הכניסה היא סוג של רמז על הסגנון המאפיין את הבית מבפנים והיא זו שיוצרת את הרושם הראשוני ואולי החשוב ביותר כמו בכל תחום אחר בחיים, הרושם הראשוני מתקבל בתוך זמן ממוצע של 60 שניות. סביבת הבית החיצונית היא סוג של קבלת פנים המרמזת על המסתתר מאחורי דלת הכניסה. בכלל זה, באים לידי ביטוי, הגינה המטופחת שסביב לבית, גוון ומרקם הטיח שנבחר לצפות את הבית מבחוץ ומבואת הכניסה החיצונית הכוללת את דלת הכניסה ואלמנטים דקורטיביים נוספים.

דלתות כניסה אפשר למצוא בסגנונות שונים, למשל, קלאסי, מודרני וכפרי, ומומלץ להתאים אותן לחזון העיצובי של הבית.

דלת כניסה דגם גאיה. עיצוב: הבית של עידה.

דלת הכניסה היא גולת הכותרת של הרושם הנוצר וזאת משום שהיא הקרובה ביותר לכניסה עצמה לתוך חללי הפנים, היא הזיכרון האחרון במעבר בין החוץ לפנים. קולקציות דלתות הכניסה עשירות ומאפשרות לבחור דלת כניסה בעלת שתי כנפיים, דלתות כניסה רחבות במיוחד, דלתות כניסה גבוהות כך שיתאימו באופן מושלם מבחינת הגדלים. לצד משחקי הגדלים, מציעות דלתות הפנים סגנונות עיצוב שונים. דלת פנים במראה כפרי, דלתות פנים בקו מינימליסטי, דלתות פנים קלאסיות ועוד. יש פעמים בהם הדלת הנבחרת עומדת בקונטרסט לחללי הפנים, אם כי זה בדרך כלל קורה פחות. ברוב המקרים, כדי ליצור זרימה הרמונית ושפה אחידה לחללי הבית, הדלת שתבחר תהיה תואמת לסגנון העיצוב הנבחר לחללי הפנים. דלת הכניסה היא מלכת המבואה והיא הנותנת את הטון. אם למשל תבקשו להוסיף אלמנטים דקורטיביים כגון מראת כניסה, תיבה לדברי דואר, פעמון ידני ועוד, הבחירות בהם יהיו בהתאמה לדלת. חשיבה מראש והתאמה בין הפריטים השונים, תיצור לכם מבואת כניסה מרשימה מאוד. ההתאמה אינה חייבת להיות אחד לאחד ויש לזכור כי לעיתים גם קונטרסט מסוים הוא סוג של התאמה. חשוב לייצר דיאלוג בין האלמנטים השונים. אם בדלת הכניסה משולבים פסי ניקל, אולי נכון לבחור מראת כניסה עם מסגרת מתכתית שידברו באותה השפה וכן הלאה.

דלת כניסה דגם ונציה. עיצוב: ליז זומר צילום: ערן תורג'מן

דלת כניסה דגם קיוטו. עיצוב: גילה מנחם צילום: אולגה סולן

דלת הכניסה היא גולת הכותרת של הרושם הנוצר וזאת משום שהיא הקרובה ביותר לכניסה עצמה לתוך חללי הפנים, היא הזיכרון האחרון במעבר בין החוץ לפנים. ברוב המקרים, כדי ליצור זרימה הרמונית ושפה אחידה לחללי הבית, הדלת שתבחר תהיה תואמת לסגנון העיצוב הנבחר לחללי הפנים.