כך תבחרו דלתות לביתכם ותיהנו מהן לאורך זמן

לדלתות המותקנות בביתכם השפעה משמעותית על עיצוב הבית ועל איכות החיים שלכם. מומחי רב-בריח פותחים בפניכם דלת לסודות הבחירה הנכונה של דלתות כניסה ודלתות פנים ולדרכים בהן תוכלו לשמור על מראה הדלתות ועל תקינותן לאורך זמן.


1  לפני הקנייה, עשו עבודת הכנה.

הגדירו מהו התקציב העומד לרשותכם לרכישת דלתות ואת מספר הדלתות, רשמו את מידות הפתחים, סמנו את כיווני הפתיחה הנדרשים ובדקו האם הדלת תהיה חשופה ללחות, רטיבות או שמש ישירה.

2  דלת היא אמירה עיצובית. מהי האמירה שלכם?

בחרו דגם המציע אמירה עיצובית בולטת, כגון חיתוכים גיאומטריים מרהיבים בחיתוך לייזר השואבים את השראתם מהטבע ומלווים בצבע רקע שונה, חיפויי פורמייקה, צביעה בתנור ואלמנטים מפתיעים נוספים שהופכים כל דלת ליצירת אומנות שימושית: ידיות אינטגרליות, ידיות משיכה, ידיות עם חיפויי פורמייקה, ידית Z, ידיות החוצות את הדלת לרוחבה ועוד. כמו כן הקפידו לשלב מנגנוני נעילה שקטים, צילינדר חכם ומתקדם כגון Lockapp הנשלט ע"י אפליקציה ועוד.

דלת בעלת גימורים גאומטריים. נארה לייט

גימורים גיאומטרים בחלק החיצוני של הדלת בשילוב צביעה בתנור בחלק האחורי מאפשרים משחק בצבעים. דלתות מעוצבות

3  האם לבחור דלתות זהות לכל חדרי הבית?

לא בהכרח. אדריכלים, בונים ומשפצים רבים נוטים לבחור דלתות פנים מעוצבות בקו עיצובי דומה, אך עם מאפיינים שונים, כגון זיגוגים או צוהרים המסייעים לאורחים להבחין בין החדרים ולזהות האם מדובר בחדרי שינה או בחדרי אמבטיה ושירותים.

4  האם אתם פתוחים לצבעים ושילובים מפתיעים?

שלבו בביתכם דלתות בצבעים טרנדיים במיוחד: ירוק, כחול, אפור, שחור וזהוב, כמותם תוכלו למצוא בקולקציית דלתות קיץ 2018 של רב-בריח.

שילובים מפתיעים של צבעים וחומרי גלם.

שדרוג דלתות לרענון הבית.

אדריכלים: ניר ואלעד. צילום: יואב פלד

5  דלת כניסה מעץ או אלומיניום?

בבחירת דלת כניסה יש להתחשב באקלים ובמאפייני הסביבה. אם דלת הכניסה בביתכם חשופה לגשם ולרטיבות או לשמש ישירה, העדיפו דלת כניסה מאלומיניום והימנעו מדלת בחיפוי עץ, פורניר, פולימר או וינוריט. אם אתם מתגוררים בסביבה רועשת במיוחד, דלתות אלומיניום יציעו לרוב בידוד תרמי ואקוסטי משופר על פני דלתות עץ.

6  מתי כדאי לבחור דלתות פנים עמידות ברטיבות?

אם אתם נוהגים לשטוף את ביתכם במים רבים, או שאתם מעוניינים בדלתות לחדרי האמבטיה, העדיפו דלתות המצופות בפורמייקה עבה ואיכותית, כגון דלתות סדרת TOP של רב-בריח, המצוידות בהגנה מיוחדת בפני רטיבות בתחתית הדלת ובהלבשות משקופים שעמידות בפני מים ולחות.

7  איך מנקים דלתות כניסה ודלתות פנים?

לא משנה אם הדלתות שבביתכם עשויות עץ או אלומיניום – לעולם אל תשתמשו בחומרי ניקוי פעילים או אלכוהוליים. מגבון לח או מטלית רכה ולחה יעשו את העבודה בלי להותיר שריטות ובאותה הזדמנות, נקו גם את הידיות, עליהן מצטברים חיידקים רבים.

לעיצוב המוקפד והעדכני של דלתות הפנים השפעה משמעותית על חווית המגורים.

8  קצת שמן לא יזיק

מומלץ לשמן את צירי הדלת אחת לחצי שנה. ומה עם הצילינדר? צילינדר הדלת מתוכנן לפעול היטב לאורך זמן ללא כל תחזוקה, לכן שימון וגירוז הצילינדר יקצרו את חייו.

9  הבית שלכם קרוב אל הים?

סביבה מצוינת עבורכם ועבור חובבי הגלישה שביניכם, אך פחות נעימה לדלת ביתכם. לדלתות ולמוצרי נעילה החשופים לתנאי מליחות, לחות או זיהומים סביבתיים, יש להעניק יחס מיוחד הכולל ניגוב במטלית יבשה פעם בשבוע.

10  מעוניינים בעצות נוספות לבחירת דלתות ולשמירתן לאורך זמן?

אתם מוזמנים לפגישה אישית באולמות התצוגה של רב-בריח. בפגישה תכירו את קולקציית הקיץ החדשה

הפותחת בפניכם דלת לעולם של אפשרויות עיצוב שלא הכרתם ומספקת לכם שקט נפשי, הודות לרמת המיגון הגבוהה ול-5 שנות האחריות של רב-בריח.