חמישה אלמנטים משדרגי חלל

לא תמיד חייבים להרוס ולבנות מחדש כדי לשנות את האווירה בחללי הבית. מתן תשומת לב לאלמנטים כגון תאורה, צבע, שטיחים, וילונות ודלתות פנים, תאפשר מתן מראה חדש ומעודכן.


שטיחים

 שטיח בחלל מכניס אליו אופי וחום. מיטב מעצבי העל כיום מעצבים קולקציות שטיחים המסייעות להם להשלים את מראה החלל. חשוב שהשטיח יתאים לוילונות ולמערכת הישיבה, אך אל תוותרו על שטיח מעוצב, הוא מוסיף המון למראה החלל.

שטיחים גיאומטריים מתוך קולקציית השטיחים של רנבי, סתיו 2017

תאורה

ישנם גופי תאורה שקועים וגופים אחרים הנראים יותר לעין ותופסים נפח בחלל. מעבר לעובדה שחשוב שתהיה אופציה לשטיפת החלל באור, באמצעות פסי צבירה למשל, את האווירה האמיתית מעניקה התאורה הדקורטיבית. גוף תאורה עוצר נשימה מעל לפינת האוכל, יעשה עבודה נפלאה. הצבת מנורת שולחן מעוצבת בפינת המשרד או על מדפי הספריה בסלון, תהיה בבחינת תשומת לב דקורטיבית שתכניס מנות גדושות של שיק לחלל. גופי תאורה נסתרים המייצרים אלומות אור ממוקדות, מעשירים את האווירה. אין צורך להיסחף עם עניין אלומות האור, אך כשמשלבים את התאורה השקועה במינון הנכון, המראה המתקבל הוא מראה אפוף שיק שלא ניתן להתעלם ממנו.

גופי תאורה דקורטיביים תלויים על הקיר, באדיבות חברת  כהנא

וילונות

חלל ללא וילונות הוא חלל עירום. ניתן לומר שוילונות הם הלב של הבית. תהליך בחירת והתקנת וילון בבית הוא תהליך מאוד קצר ופשוט, והתוצאה הסופית? מרהיבה! קיימות כיום מסילות חשמליות, המיועדות למפתחים רחבים במיוחד, אך גם המסילות הרגילות מציעות היום מסילות איכותיות וזה פרט שמומלץ להתעקב עליו. מסילה פרקטית לשימוש, תעשה לכם את החיים הרבה, הרבה יותר קלים. מבחינת בד הוילון, תוכלו לבחור בד נייטרלי, על זמני שתמיד יהיה נכון או לבחור בד וילון לעונת הקיץ, אז הצבעוניות תהיה קלילה ותוססת יותר ובד לעונה הקרה, אז יתקבלו בברכה צבעי המוקה, החומים למיניהם וכהים עמוקים נוספים.

וילונות בצבעוניוות תוססת יתאימו לעונת הקיץ. אורית טראוב

צבע

לעיתים מספיק לצבוע קיר אחד בחלל המגורים או השינה והבית כולו ייראה כאילו עבר מתיחת פנים. צביעת קיר אחד היא בבחינת מהלך פרקטי ביותר, עד כדי כך שתוכלו לשנות את הגוון בכל עונה. הגוונים המופיעים כאן הם גוונים בצבעוניות סתווית. להעצמת האימפקט, ניתן לשלב צביעה דקורטיבית המעניקה טקסטורות מעניינות לקיר.

צביעה דקורטיבית בקיר חדר השינה. טמבור. צילום: אסף פינצ'וק

דלתות פנים

בבית ממוצע 7 דלתות פנים. אנחנו לא תמיד לוקחים אותן בחשבון כשאנחנו מתכננים מתיחת פנים קלה, אבל עצרו לרגע ובדקו כמה דלתות פנים רואות עיניכם כשאתם עומדים במרכז החלל הביתי שלכם. לרוב יהיו אלו לפחות 3-4 דלתות וזה אומר שטח פנים לא מובטל שהעיניים פוגשות בו. טיפול בדלתות הפנים יעניק לחלל כולו מראה מהודק יותר. הצבעוניות המומלצת של דלתות הפנים נעה על הסקאלה שבין הלבן לגווני השמנת, זאת כדי לסייע לשמור על שקט עיצובי והרמוני, וניתן לקבלן במספר דגמים.

לצפייה בדלתות פנים נגד מים מסדרת טופ לחץ כאן