סופר מרקטינג: הכירו את מאיה דונרשטיין יתיר – סמנכ"לית השיווק של רב בריח


מאיה דונרשטיין יתיר, סמנכ"לית השיווק של רב בריח, מספרת על המהלך פורץ הדרך שהובילה ושינה הדרך שבה השוק מסתכל על דלתות

אתר ice לוקח אתכם אל מאחורי הקלעים של ענף השיווק בישראל, בסדרת ראיונות אישיים עם השמות הבכירים בתעשייה. והפעם: מאיה דונרשטיין יתיר, סמנכ"לית השיווק של רב בריח, מתארת את הטרנספורמציה שעבר המותג בשנים האחרונות, ומגלה מה עושה אותה מאושרת.

 

מאיה דונרשטיין יתיר, סמנכל"ית שיווק קבוצת רב-בריח

מאיה דונרשטיין יתיר בקצרה.
"בת 45, נשואה+3, מתגוררת ברמת השרון. אני סמנכ"לית השיווק של רב בריח משנת 2009".

אבני הדרך המרכזיות בקריירה שלך?
"המסלול שלי התחיל באקדמיה: לימודי תקשורת ומנהל עסקים, ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן. מיד לאחר מכן החלטתי ללמוד מחדש לתואר ראשון במשפטים, לעבור את מסלול ההתמחות ובחינות הלשכה – ואני עורכת דין מוסמכת.

הדרך שלי בשוק העבודה, התחילה דווקא בהיי-טק. בהמשך, לאחר שאבא שלי, שמואל דונרשטיין, רכש את השליטה בחברת רב בריח בשנת 2010, הצטרפתי אליו כמנהלת מותג. כשהגעתי לחברה, היו בה כ-200 עובדים ומפעל ייצור אחד. לאורך השנים רב בריח צמחה והתרחבה בהתאם לאסטרטגיה שאבי בנה: כיום מעסיקה הקבוצה למעלה מ-1,000 עובדים, יש לה 9 מפעלי ייצור (כשהמרכזי נמצא באשקלון) ו-15 אולמות תצוגה ברחבי הארץ, והיא משווקת את מוצריה בכ-50 מדינות ברחבי העולם. אפשר בהחלט לומר שגדלתי והתפתחתי יחד עם המותג ועם הקבוצה, ותוך כדי תנועה נכנסנו לתחומים חדשים – ובהם בין היתר דלתות פנים, ייצור מנעולים חכמים ולוקרים.

לפני כשבע שנים החלטתי שאני רוצה לעשות שינוי משמעותי בחברה – לקחת מותג שהיה לאורך שנים ארוכות תחת אוריינטציה גברית ופונקציונלית – לתחום נשי יותר, למקום עיצובי בשילוב איכות. זה לא היה שינוי קוסמטי מינורי אלא טרנספורמציה עמוקה, ששינתה את פני החברה ואת הדרך שבה השוק מסתכל על דלתות".

פרויקט או קמפיין שהובלת, ושאת גאה בו במיוחד?
"כחלק מהמהפכה העיצובית שקדמתי ברב בריח, היה לי חשוב להכניס עיצוב ורגש לתוך עולם שנתפס כטכני וקשיח. כך נולדו שיתופי פעולה לא שגרתיים לתחום הבנייה של אותה התקופה, כמו קולקציית קפסולה עם מעצב האופנה אלון ליבנה – דלתות שמושפעות ממסלולי הדוגמנות, וכן שיתוף פעולה של עיצוב קולקציית דלתות פנים צעירה ומשגעת עם 'המעצבות' (לוסי ויקנין וליטל רוזנשטיין). מהלכים שיווקיים כאלה מאוד מקובלים בעולם האופנה, אולם פחות בתחום שלנו – ולכן היינו פורצי דרך, יצרנו והובלנו שינוי.

בתוך כך, כל ליין המוצרים של רב בריח השתנה, כשהדגש הוא על שילוב של עיצוב לצד איכות. אולמות התצוגה שלנו השתנו בהתאם, כשמחקרים שיזמנו חשפו צורך משמעותי של צרכנים להתאים את דלתות החדרים לסגנון העיצובי שלהם. חיברתי פה בין כמה וכמה עולמות – אופנה, עיצוב פנים ופרקטיקה – ויצרתי קהילת אדריכלים ומעצבים שהתחברה לחזון.

ברמה הפרקטית הפכנו את הדלת, שבעבר נבחרה בעיקר משיקולים של תקציב ופרקטיות, לפריט עיצובי עם אמירה. כחלק מהשינוי, גם הסושיאל שלנו עבר מהפכה: ממקום תדמיתי לאקוסיסטם עשיר של השראה, המתכתב עם מגמות עולמיות, מציע טיפים ומקיים דיונים עם קהל מקצועי ופרטי כאחד – והתוצאות מיהרו להגיע".

ברמה האישית, הייתי בונה תוכנית שמבוססת על שילוב בין תיאוריה להתנסות אמיתית בשטח: שולחת סטודנטים לעבוד עם צוותים אמיתיים בקמפיינים חיים, בתוך חברות כמו שלנו – שם הם יפגשו את הדילמות, הרעיונות והאקשן האמיתי. הייתי שמחה לקלוט סטודנטים, שבמסגרת לימודיהם יגיעו אלינו לחברה לעשות סטאז', וייחשפו דרכנו לעולמות העיצוב בכלל והדלתות בפרט. אני מאמינה שהדברים שהם ייחשפו אליהם במסגרת הזאת, ייתנו להם ערך מוסף משמעותי להמשך הקריירה שלהם".

מאיה דונרשטיין יתיר (במרכז) עם "המעצבות" לוסי ויקנין וליטל רוזנשטיין באירוע מעצבות של רב בריח (צילום באדיבות רב בריח) 

אם היית צריכה להכשיר את הדור הבא של אנשי השיווק, מה היה בתוכנית הלימודים שלך?
"אני מאמינה גדולה בלימודים אקדמיים, וממליצה לכל מי שמחליט לוותר ולקפוץ ישר לפרקטיקה מבלי ללמוד את החומר התיאורטי – לחשוב שוב. אני חושבת שלימודים הם הזדמנות חד פעמית, במיוחד עבור מנהלי שיווק, שתסייע להם לחשוב מחוץ לקופסה בלי המגבלות שהמציאות מייצרת. יחד עם זאת העולם משתנה, ושיווק היום הוא לא רק תיאוריה אלא גם אינטואיציה, יצירתיות ויכולת להבין אנשים.

איזה מותג ישראלי עושה עבודה מצוינת לדעתך ומדוע?
"מותג תחתוני המחזור מודיבודי (Modibodi) הצליח לעשות לדעתי מהפיכה פמיניסטית, תוך ביצוע עבודה שיווקית מעולה. החברה הצליחה להביא למודעות גדולה בקרב ילדות, נערות ונשים, והפכה את השיח בנושא לפתוח – זאת באמצעות פנייה לקהלי היעד בשפה ובפלטפורמות המתאימות, לצד עמידה ביעדים השיווקיים".

לו היית צריכה לבחור תחום אחר לעסוק בו, במה הייתה בוחרת?
"אני לא יכולה לדמיין את עצמי עוסקת בתחום שהוא לא תחום הדלתות. אך אם בכל זאת הייתי צריכה לשנות ולפנות לכיוון אחר, הייתי בוחרת להיות חלק ממותג נשי ומובילה קמפיינים חברתיים שמקדמים בעיקר נשים וילדות".

משהו שמעטים יודעים עליך?
"לפני כחמש שנים חזרתי לרקוד בקבוצת נשים ברשת בתי ספר למחול 'מחולה', וזה עושה אותי מאוד מאושרת".