מגמת דלתות היוקרה הרחבות והגבוהות


המגמה המלונאית, זיקה לארמונות ובתי אצולה והעיסוק ביצירת אשליה של גודל ומרחב. כל הסיבות להתפתחות מגמת הדלתות הרחבות והגבוהות. העיסוק במידה, מהווה ליבה מרכזית ומהותית בעולם האדריכלות. למידה משמעות אסתטית, סגנונית, פרופורציונאלית ופרקטית.

דלתות כניסה יוקרתיות -רב בריח

דלתות כניסה ופנים יוקרתיות

לאורך ההיסטוריה מבליט את השימוש בדלת כפולה כאלמנט מרשים, שמעניק ארשת מלכותית, יוקרתית למבנה כולו, הן בשל המראה הגדול והמרשים והן בשל פעולת הפתיחה לרווחה שאיפשרו שתי הכנפיים. החזרה כיום לשימוש בדלתות יוקרתיות כפולות וגבוהות, נשענת על סגנון הבניה והעיצוב שאפיין בתים ומוסדות במאות קודמות כמו למשל הכנסיה של לואי ה- 14 בצרפת של המאה ה-18 וכנסיות וארמונות נוספים באנגליה ובצרפת שנבנו במאות קודמות.

המפתחים הכפולים שהעידו על בתי אצולה מושקעים, כנסיות קדושות וארמונות מפוארים, קיבלו אינטרפרטציות שונות במהלך העשורים, בהתאמה לסגנונות העיצוביים הרלוונטיים לתקופה.

שנת 2023 צפויה להיות שנת שיא בשימוש במידת הדלת כמוטיב אדריכלי שמסמל גודל, רוחב ויוקרה, אך בניגוד לכנסיות ולמרחצאות שאפיינו את הבניה במאות ה-18 וה-19, ואף קודמות להן, תכנון המפתחים הכפולים שנראה השנה, מטיף לקווים ישרים, מקושטים פחות, בעלי מראה מודרניסטי, עכשווי, שמשלב חומריות וצבעוניות עכשוויים.

לחזרה לעיסוק המעמיק בגודל יש מספר סיבות, שהפכו את המידה הרחבה לאחת המגמות המרכזיות בתחום עיצוב הבית-

המגמה המלונאית – מגמת דלתות היוקרה :

משפיעה על גודל המפתחים. המגמה התפתחה על רקע הריזורטים המפותחים והאטרקטיבים שמושכים אליהם מבקרים שמבקשים בילוי אסקפיסטי. אותם אנשים שמבלים במלונות ברחבי העולם, לנים בסוויטות יוקרתיות שרובן המכריע עם דלתות פנים יוקרתיות כפולות וגבוהות, מבקשים לעשות אדפטציה למראה הזה גם בביתם הפרטי. זאת הסיבה שאנחנו עדים לחללי אמבט מושקעים יותר, מערכי וילונות מהודרים, מיטות רחבות ידיים, וגם מפתחים רחבים. דלת הפנים הכפולה היא הסמל המוביל לכניסה לסוויטות מלונות הבוטיק, והיא אחד המוטיבים הראשונים שאמצו האדריכלים ומעצבי הפנים עם תחילת העיסוק במגמה המלונאית בבית הפרטי.

דלתות יוקרה - רב בריח

לדלתות הפנים הכפולות נוכחות מרשימה מאוד ובשנה-שנתיים הקרובות הן יעמיקו את הנוכחות שלהן, ויבססו לעצמן מקום מרכזי בתכנון האדריכלי. לצד הדלת הכפולה, קיים דגם מעט סולידי וקלאסי יותר של דלת וחצי, עם כנף קבועה.

מגמה נוספת שהולכת ומתחזקת, ושתעצים בשנה הקרובה היא הגובה המיוחד:

"כששואלים אותי מה הדבר החשוב ביותר שאפשר לבחור בדלת פנים – אני תמיד עונה גובה. אם צריך לבחור בין אלמנטים עיצוביים בדלת נמוכה לבין דלת חלקה גבוהה – הגובה מנצח. לדלת בגובה 240 נוכחות אדירה בחלל" מספרת דונרטשיין.

כשמדובר בחללי שינה וחדרי רחצה קטנים, היחס לגובה מקבל משנה חשיבות. הרוחב בחלל כזה מאתגר מאוד אך היחס לגובה יכול ליצור דלת גבוהה וצרה שתעניק לחלל כולו מראה גדול מכפי מידותיו האמיתיות.

דלתות פנים יוקרתיות צבע שמנת - רב בריח

דלת פנים בגובה התקרה – גם מפצה על תקרה נמוכה ויוצרת תחושת גובה לחדר כולו.

העין שלנו אוהבת גדול, רחב. רוחב וגודל נדיבים מעניקים תחושה טובה, נינוחה, של רווחה, ואת התחושה הזאת ניתן לייצר גם בחללים אורבניים, בהם המידות הן אילוץ מרכזי. מי שבוחר לחיות בדירה במגדל מגורים, ימצא את עצמו ברוב הפעמים מתייחס לאילוץ הגודל, בניסיון למצא פתרונות יצירתיים ליצירת אשליה של מרחב בתוך שטח נתון ומאתגר.

דונרשטיין מחזקת את הטענה ומוסיפה –

"העשור האחרון מאופיין בניסיון לייצר פתרונות כמעט בכל תחומי עיצוב הבית, במטרה לאפשר את יצירת האשליה הזאת. זאת מגמה שתלך ותתפתח עוד, ואחד השיאים שלה יהיה השנה ב- 2023. המגמה הזאת באה לידי ביטוי ברב בריח עם השקת דלת נסתרת צרה וגבוהה במיוחד. דלת פנים מסדרת פיור, עם משקוף נסתר, בגוון הקיר ובגובה 260, תעניק לו מראה ותחושה של חלל גדול ורחב יותר ממידותיו הריאליות".

דלת קו אפס גבוהה - רב בריח

סדרת פיור החדשה- דלתות בקוו אפס עם משקוף קבור. צילום: מיכה לובטון

מגמה נוספת לה אנחנו עדים הוא שינוי בתכנון הפתח בדלתות כניסה:

אם בעבר חלוקת המפתח האהובה ביותר היתה דלת כניסה של כנף נעה + חצי כנף קבועה (1/3+2/3) הרי שאנחנו עדים לשינוי מגמתי בדלתות הכניסה. מאיה דונרשטיין, סמנכ"ל השיווק של רב בריח מוסיפה –

"הדגם של הדלת וחצי הוא דגם קלאסי והוא תמיד יהיה רלוונטי ומבוקש, אך מתוך הלמידה שלנו את שוק הדלתות בכלל ובארץ בפרט, ברור לנו יותר מאי פעם ששתי דלתות כניסה גבוהות וזהות הן הבשורה החמה ביותר בשוק הדלתות לשנת 2023. במקרים בהם אין די מקום לשתי כנפיים, יכול להיות שהדבר הנכון יהיה להקטין את הפתח ולבחור בכנף אחת רחבה מאוד שמשתלבת היטב עם סגנונות אורבניים ותעשייתיים".

לפרטים נוספים ויעוץ חינם

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

טופס לידים יעודי לשימוש כללי באתר – כולל ממשק במבי
תנאי שימוש
תנאי שימוש