מצעד דגמי הדלתות לשנת 2023


סטנדרטיזציה של דלתות בקו אפס, מידות שמייצרות אמירה עיצובית ויכולת לשלוט על מיקומי המוטיבים הקישוטיים. דגמי הדלתות שיגדירו את השנה הקרובה.

מאיה דונרשטיין, סמנכ"ל השיווק של רב בריח מסבירה שהדגמים החדשים הם תוצאה של בחינה מעמיקה של התנהגות הצרכים והתפיסות המשתנות שמכתיב השוק –

"המאמץ שנדרש לפתח ולייצר דגם חדש הוא אדיר ולכן אנחנו עושים זאת רק לאחר ניתוחים מעמיקים והבנה שזה מה שהשוק דורש. הניתוח המתמיד ובחינת רחשי השוק באופן מדעי, מאפשרים לי לקבל מגוון רחב מאוד של נתונים שמהם אני גוזרת ומבינה מה הטרנד הבא, לאן נושבת הרוח וכיצד אני יכולה לספק את התשובה המדויקת ביותר לצרכן".

קרדיט צילום- עדו לביא

ארבע מגמות מרכזיות שהולכות להוביל את דגמי הדלתות:

המידה כאמירה עיצובית:

התפיסה משתנה ממידה שמכתיבה את הפתרון, למידה שמייצרת עיצוב. "זאת אחת המגמות הבולטות והחשובות ביותר כיום" מסבירה דונרשטיין ומוסיפה "ב- 2023 נראה אותה מקבלת ביטוי הולך וגובר. המידה היא אמירה עיצובית מאוד משמעותית. המידה למעשה מייצרת את העיצוב ולא הפוך, בין אם מדובר על רוחב או על גובה. הדגמים לשנת 2023 מביאים לידי ביטוי את העיסוק במידה כאלמנט פונקציונאלי, אך לא פחות- עיצובי. החלוקה של שליש ושני שליש כשמדובר בדלתות כניסה, קיימת אך היא הופכת להיות אופנתית פחות. הגודל היום בהחלט קובע- זאת יכולה להיות דלת עם כנף אחת רחבה במיוחד או שתי כנפיים זהות – דלת כפולה , בגובה שמגיע גם ל- 2.4 מטר, אבל אין ספק שהדגמים הבולטים הם דגמים ששמים את היחס למידה במרכז".

דלת פנים כפולה דגמים טופ פרמיום ו 3 PANEL - רב בריח
מימין- דלת פנים כפולה מדגם טופ פרמיום. אדריכלות- פיינשטיין יוליה. צילום שירן כרמל
משמאל- דלת פנים כפולה מדגם 3 PANEL מובלט בגוון שחור. קרדיט צילום: מיכה לובטון


ניקיון עיצובי – דונרשטיין מדגישה את העובדה כי מראה הדגמים הופך נקי יותר ופחות מקושט – "מראה הדגמים של 2023 הוא מראה נקי יותר- הסורגים במראה מינימליסטי, הדקורים בקווים ישרים מייצרים משחקים מעודנים בעלי ארשת מעט מאופקת, הצבעוניות מטיפה לגוונים בהירים וחלקים ללא דוגמאות, חפים מקישוטיות יתר ומדגישים שימוש בלבן, לבן אבן ולבן אנפורנה. אפשר לקבוע בוודאות כי הדלת גרסת 2023 מעוטרת פחות, נקיה וישרה יותר".

דלת כניסה כפולה בגוון שחור - רב בריח
דלת כניסה כפולה בגוון שחור עם הבלטות ישרות בשילוב ידית משיכה ישרה לאורך הדלת.
קרדיט: אדריכלות- יוליה צלם- עינת דקל

דלת כניסה בגובה 2.40 בגוון אנאפורנה - רב בריח
דלת כניסה בגובה 2.40 בגוון אנאפורנה. בדלת זו משולבת טכנולוגיית smart הנמצאת בגוף הדלת ואינה פוגעת בעיצוב.
צילום: מיכה לובטון

סטנדרטיזציה של דלתות קו אפס:

דלתות קו אפס שנתפסו עד היום כדלתות לפרויקטים נבחרים, הפכו להיות סוג של סטנדרט בעולמות העיצוב והבניה. דונרשטיין מסבירה את ההתפתחות של המגמה – "דלת בקו אפס עם צירים ומשקופים נסתרים מייצרת מראה חלק ללא רבב. האימקפט שמביא עמו המראה של קיר ודלת בקו אחד, באותו הגוון, גרם לדלתות לכבוש בסערה את הבתים המינימליסטים שתכננו טובי האדריכלים. המראה הנקי והמיוחד, יצר חללים במראה מינימליסטי וסוג זה של דלת פנים, הפך להיות מהמבוקשים ביותר, ובכל שנה אפשר לשים לב למגמת ביקוש שעולה באופן ניכר. היכולת לייצר שילוב בין דלתות קו אפס במקומות אסטרטגים בבית ובין דגמים אחרים של דלתות, מאפשרת ללקוח ליצור לעצמו תמהיל של דלתות שיהיה נכון הן מבחינה אסתטית והן מבחינה תקציבית".

סדרת פיור החדשה- דלתות בקוו אפס עם משקוף קבור.
צילום: מיכה לובטון

שאיפה לפרסונליזציה:

מגמת הפרסונליזציה היא מגמה עולמית שקיבלה תאוצה משמעותית בעשור האחרון והיא תמשיך להעמיק ולהתפתח גם בשנים הבאות. מדובר במגמת על שבאה לידי ביטוי בכל תחום מתחומי חיינו- אנחנו מעצבים את הדש-בורד של הסמארטפון שלנו, משלבים את ראשי התיבות של שמינו על ידיות הפיקוד של ברזי המים ועוד ועוד. המגמה תעמיק בשנת 2023 את נוכחותה בשוק הדלתות וזאת אולי הבשורה החשובה ביותר בתחום. דונרשטיין, מסבירה- "המגמה בה הצרכן יכול לשלוט על עיצוב המוצר שיכנס אליו הביתה או אל ארון הבגדים, היא מהמגמות שמקבלות ביטוי נרחב ברב בריח, אבל אין ספק ששנת 2023 תיתן קפיצה גדולה עוד יותר בעיסוק במגמה. תכנון דלת לא יכול להיות פרסונאלי לחלוטין, זאת משום שהבסיס חייב להיות אחיד, בטוח ומותאם, אך אין ספק שבאמצעות שימוש בדקורים, שליטה על מיקום ומידת החלונות שבדלת, מיקומי החריטות, בחירת הידיות והגוון לדלת, הלקוח יכול לשלוט על הניראות הסופית של הדלת שלו."

הדגמים החדשים לשנת 2023 יכללו:

  • המידה כאמירה עיצובית
  • ניקיון עיצובי ושאיפה למינימליזם
  • הסטנדרטיזציה של דלתות פנים בקו אפס
  • שאיפה לפרסונליזציה – אפשרות לשלוט על מיקום פסי הדקור, החלונות והצבעים

גוונים חמים של שיבולת שועל, אבן וחול הם הטרנד החדש בתוך הבית.
דלת פנים מסדרת טופ פרמיום בשילוב ידית בגוון זהב. הידית מעניקה לדלת את הטאץ הסופי של האדריכל.
צילום: מיכה לובטו