דלתות - המגמות שיגדירו את 2023


מידות נדיבות, אביזרים משלימים במראה תכשיטים וזיקה לסביבה ירוקה. אלו חלק מהמגמות בתחום הפתחים, לשנת 2023.

תוצר מדויק הוא תוצר שעונה לדרישות השוק, ומגמות נוצרות כתוצאה מדרישה של השוק, לכן קיימת אצלי הקפדה על ניתוח והבנה עמוקה של מי מהמגמות יובילו וכיצד רב בריח, כמובילת שוק תיתן להן את הפתרון –פרסונליזציה, טכנולוגיה מתקדמת וקיימות הן שלוש מגמות על מהחשובות ביותר שמגדירות את החיים שלנו על הפלנטה בעשור האחרון.

מאיה דונרשטיין יתיר- סמנכ"לית השיווק של קבוצת רב-בריח. צילום: אייל טואג

פרסונאליזציה
הצרכן של 2023 הוא צרכן שמבקש לשמור על בידול. הפרסונליזציה היא מגמה שאנחנו מתייחסים אליה כבר מספר שנים אבל אין ספק שב- 2023 היא תגיע בתחום הדלתות לאחד השיאים שלה. הצרכן מבקש להתבדל כיום כמעט בכל בחירה שלו, אבל בדרך כלל הוא יימנע מבחירות גרנדיוזיות מדי. הוא יבקש לעצמו מוצר איכותי, שנראה טוב, ויבקש לשלוט על הפרטים המשלימים- במקרה שלנו, על הגוון, הידית, פסי הדקור והחריטות. היכולת שלנו להעניק ללקוח את האפשרות לבחור היכן ימוקם פס הדקור, ואיזו צורה וגוון יהיו לידית שלו, מאפשרת לו לקבל דלת פרסונאלית, שמתאימה לצרכים ולטעם שלו. אנחנו מרחיבים כל העת את היכולת של הצרכן לשלוט על התוצר הסופי, ובכלל זה גם על רוחב הדלת ועל הגובה שלה, על הצבע ואף על הטקסטורה.

גם חברות הספורט כמו נייקי לדוגמה, מאפשרת לעצב את נעל ההתעמלות בהתאמה אישית- הם מספקים את הנעל האיכותית של נייקי, כבסיס והלקוח מוסיף את האבזור המשלים- בוחר את צבע הסוליה, צבע וחומר לשרוכים ועוד ועוד.

גוונים חמים של שיבולת שועל, אבן וחול הם הטרנד החדש בתוך הבית.
דלת פנים מסדרת טופ פרמיום בשילוב ידית בגוון זהב. הידית מעניקה לדלת את הטאץ הסופי של האדריכל. צילום: מיכה לובטון

טכנולוגיה מתקדמת
הטכנולוגיה המתקדמת הפכה להיות זכות קיום של חברה שמעוניינת להוביל שוק וליישר קו עם הסטנדרט לו מצפים לקוחותיה. הטכנולוגיה המתקדמת היא חלק מתפיסת העולם של רב-בריח. זה מתחיל בקווי הייצור וממשיך בפתיחה חכמה לדלת שמופעלת דרך אפליקציה או באמצעות שלט רחוק. לצד אלו קיים גם מפתח פיזי אבל הרעיון הוא לאפשר היום ללקוח לפתוח את הדלת מרחוק, להפסיק לפשפש בתיק כדי למצוא את המפתח ולהיות בטוח שהדלת נעולה כשהילדים בבית.

הפיתוח הטכנולוגי הוא הדבר החשוב- פיתחנו מוצר ידידותי מאוד וקל לתפעול, אבל בנוסף ביקשנו לייצר מוצר קטן מידות שלא רק שאינו פוגע בניראות של הדלת אלא מוסיף לה מראה חדשני ועתידני.

דלת כניסה בגובה 2.40 בגוון אנאפורנה. בדלת זו משולבת טכנולוגיית smart הנמצאת בגוף הדלת ואינה פוגעת בעיצוב. צילום: מיכה לובטון

מינימליזם
המינימליזם והיחס למידות, הם טרנדים נוספים אותם זיהיתי ולהם אני הענקתי את תשומת הלב בעת פיתוח הקולקציה החדשה של דלתות רב בריח.
נכון שמדובר בסגנון אדריכלי אבל אפשר לומר שהלך הרוח הבינלאומי נוטה לכיוון הזה והביקוש למראה הזה מעצים עוד בכל שנה, ובכלל זה גם הדרישה למראה אחיד של דלת וקירות בקו אפס. כדי לשבור את הרצף המונוטוני, יצרנו ידיות שהן בגדר תכשיט, כך שאפשר לקבל קיר לבן לגמרי שמשולבת בו ידית פליז זהובה או שחורה. קשה להתחרות עם המראה הזה- מינימליסטי, שקט ומלא סטייל. מבחינה צבעונית כדאי לשים לב לשינויים שמקבלת דלת הפנים – מעבר מצבעי שחור ואפור לגוונים בהירים יותר כמו לבן, לבן אבן ולבן אנפורנה שהוא לבן שלג.

סדרת פיור החדשה- דלתות בקוו אפס עם משקוף קבור. צילום: מיכה לובטון

ידית לדלת פנים "קאפרי"– לא פחות מתכשיט! צילום: מיכה לובטון


המידה כאמירה עיצובית
הוולביינג היא מגמה שמהווה סוג של גג לכל המגמות שדברנו עליהן כאן. אנחנו מבקשים לחיות ברווחה ובנוחות. אנשים שמתכננים היום בית, מתכננים אותו עם פתחים רחבים שיאפשרו לעבור דרכן בקלות ובנוחות. בתוך כך אני מזהה בבירור את השינוי בתפיסה ממידה שמכתיבה את הפתרון, למידה שמייצרת עיצוב. המידה היא אמירה עיצובית מאוד משמעותית, אולי המשמעותית ביותר,. ומייצרת את העיצוב ולא הפוך, בין אם מדובר על רוחב או על גובה.

גם לגובה משמעות- הוא נותן מענה לאדריכלים שמתכננים חלל רחצה לדוגמה, שהוא לא גדול ומבקשים להעניק לו תחושה של גודל ומרחב. כשמשפצים או רוכשים דירה בבניין דירות, יש הרבה פעמים אילוצים של גודל- חלל רחצה קטן שרוצים להעניק לו אשליה של חלל רחב יותר מכפי מידותיו, ולכן אנחנו רואים ביקוש גובר לדלתות צרות וגבוהות.

דלת פנים כפולה עם מפתח רחב המאפשר לבדל את חדר ההורים, משרד, חדר ארונות או כל שנבחר.

קיימות
הקיימות שנחשבת למגמת על מקבלת גם היא התייחסות. הצרכן מבקש לדעת שהמוצר שבו הוא בוחר הוא מוצר בר קיימא, ידידותי לסביבה. בהקשר של רב בריח הנושא בא לידי ביטוי כחלק בלתי נפרד מהייצור- 

אנחנו מקפידים על אג'נדה ירוקה ובת קיימא שבאה לידי ביטוי בדלתות מבית היוצר שלנו. צביעה אלקטרוסטטית לדוגמה, היא שיטת צביעה ירוקה ועמידה לאורך שנים. מעבר להיותה ידידותית לסביבה היא גם נחשבת לאחת משיטת הצביעה האיכותיות ביותר מה שמאפשר לדלת להיות עמידה ובניראות טובה למשך שנים רבות, ובכך מקטינה באופן משמעותי את הבלאי.

אם צריך לסכם בשורות תחתונות, אלו הטרנדים המובילים שדונרשטיין מכתיבה לשנת 2023-

  • המידה וחלוקת המפתח הן ככל הנראה ההחלטה העיצובית החשובה ביותר בבחירת הדלת .
  • ידיות שנראות כתכשיטים – הדרך הקלה להכניס את הUNEXPECTED לדלת.
  • כחלק ממעבר למעטפת בית בהירה – גם דלתות הכניסה עוברות לשימוש עולה בגוונים בהירים יותר
  • משחקי דקורים בקווים נקיים – שילוב של קווים אופקיים ואנכיים בהתאמה אישית
  • צביעה איכותית וירוקה, ידידותית לסביבה
  • יעמיק השימוש בדלתות קו אפס עם משקוף נסתר למראה ישר, נקי ומינימליסטי