פתיחה טרנדולוגית מגמות העל שמכתיבות את קולקציית דלתות 2023

מידות נדיבות, אביזרים משלימים במראה תכשיטים וזיקה לסביבה ירוקה. אלו חלק מהמגמות בתחום הפתחים שמכתיבה מאיה דונרשטיין, סמנכ"ל השיווק של רב בריח, לשנת 2023.


פרסונליזציה, טכנולוגיה מתקדמת וקיימות הן שלוש מגמות על מהחשובות ביותר שמגדירות את החיים שלנו על הפלנטה בעשור האחרון. שלוש המגמות הללו משתלבות עם רצון לפריטים ביצור כחול לבן בישראל ומתקדמות בקצב שקשה לעקוב אחריו והן מתפתחות ונוגעו בעוד ועוד תחומים ותתי תחומים.

מאיה דונרשטיין יתיר סמנכ"לית השיווק של קבוצת רב-בריח, מובילה את הקבוצה באחת התקופות המשמעותיות שלה מבחינת פיתוחים טכנולוגים ושימת דגש על הלימה בין פעילותה ובין המגמות הבולטות בתחומי הלייפסטייל בעולם.

"הצרכן של 2023 הוא צרכן שמבקש לשמור על בידול. הפרסונליזציה היא מגמה שאנחנו מתייחסים אליה כבר מספר שנים אבל אין ספק שב- 2023 היא תגיע בתחום הדלתות לאחד השיאים שלה. הוא יבקש לעצמו מוצר איכותי, שנראה טוב, ויבקש לשלוט על הפרטים המשלימים- במקרה שלנו, על הגוון, הידית, פסי הדקור והחריטות. אנחנו מרחיבים כל העת את היכולת של הצרכן לשלוט על התוצר הסופי, ובכלל זה גם על רוחב הדלת ועל הגובה שלה, על הצבע ואף על הטקסטורה."

אפשר להשוות את האפשרויות שמעניקה רב בריח ללקוחותיה לחברות הספורט כמו נייקי לדוגמה, שמאפשרת לעצב את נעל ההתעמלות בהתאמה אישית- הם מספקים את הנעל האיכותית של נייקי, כבסיס והלקוח מוסיף את האבזור המשלים- בוחר את צבע הסוליה, צבע וחומר לשרוכים ועוד ועוד.

מפתחות OUT כניסה חכמה ומעוצבת IN

"טכנולוגיה מתקדמת היא חלק מתפיסת העולם של רב-בריח. זה מתחיל בקווי הייצור וממשיך בפתיחה חכמה לדלת שמופעלת דרך אפליקציה או באמצעות שלט רחוק. לצד אלו קיים גם מפתח פיזי אבל הרעיון הוא לאפשר היום ללקוח לפתוח את הדלת מרחוק, להפסיק לפשפש בתיק כדי למצוא את המפתח ולהיות בטוח שהדלת נעולה כשהילדים בבית. הפיתוח הטכנולוגי הוא הדבר החשוב- פיתחנו מוצר ידידותי מאוד וקל לתפעול, אבל בנוסף ביקשנו לייצר מוצר קטן מידות שלא רק שאינו פוגע בניראות של הדלת אלא מוסיף לה מראה חדשני ועתידני". קצת כמו בעיצוב הפרסונאלי גם כשמדובר בטכנולוגיה מתקדמת, קשה למצוא תחום שלא מושפע ממנה.

דלת כניסה בגובה 2.40 בגוון אנאפורנה. בדלת ו משולבת טכנולוגיית smart הנמצאת בגוף הדלת ואינה פוגעת בעיצוב. צילום: מיכה לובטון

מינימליזם – טרנד נוסף שצובר תאוצה בענף דלתות הפנים והחוץ

"קיים טרנד נוסף שחשוב להזכיר והוא המינימליזם. נכון שמדובר בסגנון אדריכלי אבל אפשר לומר שהלך הרוח הבינלאומי נוטה לכיוון הזה והביקוש למראה הזה מעצים עוד בכל שנה, ובכלל זה גם הדרישה למראה אחיד של דלת וקירות בקו אפס.

אנו מציעים היום שתי אפשרויות לדלתות בקוו אפס במחירים שונים. מאחר ודלתות רב בריח פונות לקהל רחב מאוד, האפשרות שלנו להציע מגוון סדרות בטווח מחירים רחב, באיכות הידועה של המותג ובעיצוב ובסטייל המוביל היא הכוח שלנו כתעשייה חזקה בענף.

דלת פנים ללא משקוף
סדרת פיור החדשה- דלתות בקוו אפס עם משקוף קבור. צילום: מיכה לובטון

ידיות – התכשיט של הדלת

"תחומי האופנה והלייפסטייל משתרבבים זה בזה, ואם מביטים לאחור, קשה שלא להיזכר בסרט השחור שבחרה מעצבת האופנה וורה וונג לשלב על רקע שמלת כלה צחורה. בדיוק באותו האופן יכולה להשתלב ידית שחורה על דלת בקו אפס עם קירות לבנים". מבחינה צבעונית כדאי לשים לב לשינויים שמקבלת דלת הפנים – מעבר מצבעי שחור ואפור לגוונים בהירים יותר כמו לבן, לבן אבן ולבן אנפורנה שהוא לבן שלג.די לשבור את הרצף המונוטוני, יצרנו ידיות שהן בגדר תכשיט, כך שאפשר לקבל קיר לבן לגמרי שמשולבת בו ידית פליז זהובה או שחורה. קשה להתחרות עם המראה הזה- מינימליסטי, שקט ומלא סטייל.

ידית רב בריח בעיצוב חדש
ידית לדלת פנים "קאפרי"– לא פחות מתכשיט! צילום: מיכה לובטון

היחס למידות- דלתות גבוהות ורחבות

"הוולביינג היא מגמה שמהווה סוג של גג לכל המגמות שדברנו עליהן כאן. אנחנו מבקשים לחיות ברווחה ובנוחות. אנשים שמתכננים היום בית, מתכננים אותו עם פתחים רחבים ומרשימים.
ההחלטה על רוחב וחלוקת הפתח היא לא פחות חשובה מבחירת הדגם! גם לגובה משמעות- הוא נותן מענה לאדריכלים שמתכננים חלל רחצה חדוגמה, שהוא לא גדול ומבקשים להעניק לו תחושה של גודל ומרחב. כשמשפצים או רוכשים דירה בבניין דירות, יש הרבה פעמים אילוצים של גודל- חלל רחצה קטן שרוצים להעניק לו אשליה של חלל רחב יותר מכפי מידותיו, ולכן אנחנו רואים ביקוש גובר לדלתות צרות וגבוהות".

דלתות פנים גבוהות
דלת פנים בגובה התקרה – גם מפצה על תקרה נמוכה ויוצרת תחושת גובה לחדר כולו.

דלת פנים כפולה
דלת פנים כפולה עם מפתח רחב המאפשר לבדל את חדר ההורים, משרד, חדר ארונות או כל שנבחר.

הקיימות שנחשבת למגמת על מקבלת גם היא התייחסות. הצרכן מבקש לדעת שהמוצר שבו הוא בוחר הוא מוצר בר קיימא, ידידותי לסביבה. בהקשר של רב בריח הנושא בא לידי ביטוי כחלק בלתי נפרד מהייצור- 

"אנחנו מקפידים על אג'נדה ירוקה ובת קיימא שבאה לידי ביטוי בדלתות  מבית היוצר שלנו" מסבירה דונרשטיין ומוסיפה "צביעה אלקטרוסטטית לדוגמה, היא שיטת צביעה ירוקה ועמידה לאורך שנים. מעבר להיותה ידידותית לסביבה היא גם נחשבת לאחת משיטת הצביעה האיכותיות ביותר מה שמאפשר לדלת להיות עמידה ובנראות טובה למשך שנים רבות, ובכך מקטינה באופן משמעותי את הבלאי".

תרצו שנחזור אליכם לתיאום פגישה בסניף?

רק צרכים כמה פרטים

טופס לידים יעודי לשימוש כללי באתר – ללא במבי
תנאי שימוש
תנאי שימוש

אכן, בשדה הטרנדים הבינלאומי, מושם דגש על מוצרים איכותיים שמחזיקים מעמד לאורך זמן. זה נכון שמנגד על הקצה הקוטבי של הסקאלה קיימים מוצרים רבים באיכות ירודה ובמחיר נמוך, כמו בעולמות האופנה למשל, אבל זה ידוע שלכל טרנד קיים טרנד נגד, ולצד הייצור ההמוני, קיימת מגמה ירוקה שמטיפה לקנייה של מוצר אחד טוב מאוד ואיכותי שיחזיק למשך שנים.

אם צריך לסכם בשורות תחתונות, אלו הטרנדים המובילים שדונרשטיין מכתיבה לשנת 2023

  • דלת כניסה ברוחב כפול ובגובה כפול הן כדלת כניסה והן כדלתות פנים.
  • פתחים במקומות לא קונבנציונאליים בדלת כמו פתחים אופקיים תחתונים.
  • ידיות שנראות כתכשיטים
  • צבעי דלתות הפנים מדגישים שימוש עולה בגוונים בהירים יותר- לבן, לבן אבן ולבן אנפורנה
  • משחקי דקורים בקווים נקיים – שילוב של קווים אופקיים ואנכיים בהתאמה אישית
  • צביעה איכותית וירוקה, ידידותית לסביבה
  • יעמיק השימוש בדלתות קו אפס עם משקוף נסתר למראה ישר, נקי ומינימליסטי
דלתות פנים קו אפס - קולקצייה חדשה