עדי שקד ואביבה תורן

הן התחילו כעצמאיות וצברו ניסיון רב כל אחת לחוד עד שהתמזגו והתחילו לעבוד יחדיו עם ניסיון רב- מה שנותן להן מעוף וחשיבה יצרתית מחוץ לקופסא


בשילוב הכוחות שלנו אנחנו משלבות את הידע והניסיון של שתינו מה שנותן לנו יותר מעוף.שתינו עבדנו כעצמאיות מתחילת דרכינו כך שהניסיון שלנו נצבר בכל אחד ואחד מהפרויקטים שלנו. אנחנו לומדות מכל פרויקט, מכל לקוח ומכל בעל מקצוע שאנחנו עובדות איתו.

כל הפרויקטים שלנו קרובים לליבנו ואהובים עלינו מאוד אבל הפרויקט הראשון שלנו יחד זכור לנו מאוד גם כי זו היתה פעם הראשונה שבה עבדנו יחד וזה היה מאוד מרגש עבור שתינו אבל גם מאחר ומדובר היה בפרויקט שאיתגר אותנו מקצועית כאשר במהלך ההריסה, תוך כדי עבודה, התגלו בכנס עמודים קונסטרוקטיביים שלא הופיעו בתכנית המקורית, דבר שדרש מאיתנו שינוי של התכנית והפגנת יצירתיות בו במקום, כזו שתאפשר לנו לתכנן את העיצוב של הדירה סביב העמודים ואיתם.

כך למדנו לעבוד תוך כדי תנועה ולהפגין יצירתיות ולחשוב מחוץ לקופסא במיוחד כשהשטח מציב לנו נתונים שלא היו יודעים לנו מראש.

אנחנו מוצאות השראה בכל מקום – החל מספרי עיצוב, ואתרים מחו"ל וכלה במסעדות וגלריות ואפילו פינה בטבע שאנחנו מטיילות בה בשבת עם המשפחה.

בית עם שילוב דלתות חוץ של רב-בריח. עיצוב עדי שקד ואביבה תורן
צילום: קרין רבנה

אנחנו והלקוחות

הסיפור שלנו עם לקוחות – כל פרויקט מתחיל בפגישת היכרות. במעמד הזה אנחנו שמות דגש על הכימיה שלנו עם הלקוחות ושותלות את הזרעים לשיתוף הפעולה שיסייע לפרויקט ויביא להצלחתו כיוון ששיפוץ הוא תהליך מאוד אישי, ואינטימי. אנשים משקיעים זמן וכסף שלעיתים חסכו זמן רב על מנת להגשים חלום ולעצב את המקום הכי פרטי שלהם – הבית שלהם. אנחנו מלוות אותם לאורך התקופה הכ"כ מיוחדת והמשמעותית הזו כך שבעינינו יחסים טובים הם מפתח להצלחה במשוואה הזו.

סלון מעוצב לבית
צילום: קרין רבנה

כך למשל, כאשר אנחנו בונות פרוגרמה עם הלקוח אנחנו מתשאלות אותו על פרטים אישיים שלו – כמו מה הוא מאחסן בשידת הלילה שלו, מה התחביבים שלו ושל ילדיו. הרגלי אחסון, ניקיון וכביסה ועוד. כל זאת, על מנת לתת מענה מדויק ותואם לכל אחד מבני הבית.

הסגנון העיצובי

הסגנון העיצובי שלנו – מודרני בשילוב של קלאסי ונורדי. הסגנון שלנו התפתח במהלך הדרך אבל היה ניכר עוד מהצעדים הראשונים שלנו בתחום, כי להשקפתנו, מדובר בטביעת אצבע אישית של כל מעצבת ומעצבת.

עיצוב חדר משפחה בלבן נקי, עם חלונות שחורים ודלת כניסה שחורה
צילום: קרין רבנה

לדעת אביבה אם היא לא היתה מעצבת פנים היא היתה יצרנית רהיטים. עדי שעסקה בעבר בעריכת דין תוך שהיא מפנטזת על עיצוב פנים, לא רואה את עצמה עוסקת כיום בשום תחום אחר מתחום העיצוב.

צבעוניות – הצבע האהוב על עדי הוא אפור בגווניו הבהירים. זהו צבע שלדעתה משתלב ומתכתב כמעט עם כל צבע אחר, מתאים לכל סוגי החללים ומתאים לכל הסגנונות העיצוביים. הוא על זמני, וקלאסי מעניק חום וניקיון בלי להעמיס. צבע מנצח בעיני שניתן לראות בצורה זו או אחרת כמעט בכל פרויקט שלי.

הצבע האהוב על אביבה הוא שחור. צבע קלאסי, אלגנטי, עם המון עומק שגם בשילוב בפרויקטים צבעוניים יותר, תמיד יהיה נכון לשלב לפחות פריט שחור אחד שיתן נוכחות, דרמטיות ושואו. כך בכל הפרויקטים שלי ניתן למצוא את הנגיעה השחורה והאלגנטית אם זה בחלון בלגי, כיסא או כורסא, שולחן סלוני או אפילו אקססוריז שמוסיפים לסטיילינג של החלל.

עיצוב פינת אוכל, שולחן עץ, עם כסאות ומנורות שחורות
צילום: קרין רבנה

בעיצוב שלנו השאיפה היא שדלתות הפנים ישתלבו עם הקיר. כך למשל בריכוז של מספר דלתות יחד כמו למשל במסדרון אנו נבחר בדלת מינימליסטית, רצוי עם צירים נסתרים ומשקוף נסתר (אבל לא חובה) שתהיה קלאסית ונקיה ולא תייצר עומס ויזואלי.

לידית ולצילינדר יש משקל מכובד בעינינו ולכן תמיד נבחר באלמנטים האלו שיהיו ברוח הסגנון והשפה העיצובית של הבית – ידית נקיה, מינימליסטית כסופה או שחורה.

להשקפתנו, דלת הכניסה מסמלת ומרמזת על מה שמחכה לנו מאחוריה בהיבט העיצובי  והיא מהווה את הרושם הראשוני שבאי הנכס פוגשים ולכן תמיד נמליץ לבחור בדלת מרשימה, עם נוכחות ואמירה.

דגם CLEAR הוא דגם מנצח בעינינו ואותו היינו בוחרות כדלת כניסה לבית שלנו, מכמה סיבות – אם זה שילוב החומרים והזכוכית שמכניסה אור טבעי לבית, הניקיון והדיוק בסגנון המינימליסטי כמו שאנחנו אוהבות, ואם בידית שלה שהיא פשוט משגעת.

דלת רב-בריח שחורה חלקה מדגם קליר
דגם קליר

מידע נוסף על המעצבות:

אביבה תורן

מוסד לימודים: סטודיו ברברה ברזין

שנות ניסיון: 7 שנות ניסיון בתחום

עדי שקד

מוסד לימודים: האוניברסיטה הפתוחה

שנות ניסיון: 5 שנות ניסיון בתחום