מיכל בן נר

בואו להכיר את מיכל בן נר שמאז ומתמיד נמשכה לסגנון מודרני ומינימליסטי.


המקום שבו הכל התחיל

בכמה שנים האחרונות במסגרת פרויקטים עצמאיים..

המיוחד ביותר

הבית הפרטי שלי. נאלצתי להתמודד עם קבלן שהועזב בשלב מוקדם, עם אדריכל שסירב לשתף פעולה, ועם אתגרים חדשים של וילה שלא היה לי ניסיון בהם כגון: מדרגות, בריכה, מערכות של תת רצפתי, שואב אבק מרכזי וכו. הלקח הכי חשוב שלמדתי הוא שלא בונים בית/דירת חלומות עם קבלן עד מפתח. אלא בוחרים לבד את הקבלן, הספקים והמפקח (בדירה לוקחים מעטפת). קבלן עד מפתח זה טוב אולי לדירה להשקעה.

המורכב ביותר

דירה להשקעה (שיפוץ מהיסוד) בקומה ראשונה שעשיתי ליד הבימה בתל אביב. היו לה 2 אתגרים עיקריים: האחד החלל הציבורי פונה לפינת רחובות עמוסה ורועשת. הפתרון: יצירת חצי מרפסת בחלק השקט והירוק יותר, וספסל לאורך החלון בחלק הרועש יותר. השני יצירת חדר רחצה כללי יש מאין. הפתרון: התחברות חצי פירטית לשוחת ביוב קיימת היות והדירה בקומה ראשונה.

מקורות השראה

יצירתיות בעיצוב הבית בעיניי היא מתן פתרונות לבעיות של הלקוח. ההשראה היא קודם כל הלקוח והבעיה שלו/הרצונות והחלומות שלו. אין פתרון אחד שמתאים בכל בית. ההשראה האסתטית יכולה לנבוע מפריט מסוים של הלקוח או מהנוף של הנכס. למשל, לקוח שרוצה פינת עבודה פתוחה לבית אך שתהיה גם בר משקאות. אישה שרוצה 9 מקומות ישיבה על אי במטבח מבלי שזה יראה כמו שורה של כיסאות בר בחנות ריהוט. 

איך נוצר סיפור

לאט לאט… כל פעם מראיינים את בני הבית ומקלפים עוד שכבה, רוכשים האמון, לומדים להכיר את דרך וסגנון החיים של המשפחה ולהתאים לו את העיצוב.

עניין של סגנון

מאז ומתמיד נמשכתי לסגנון מודרני ומינימליסטי. יש לי רעש בראש ולכן אני אלרגית לעומס צורני ובלאגן מובנה ומאמינה שהחפצים של בני הבית נותנים לבית בסופו של דבר את החום והביזינס שהוא זקוק להם. Less is more  אני גם מנסה כמה שיותר לעצב  משהו שיהיה נכון לשנים קדימה ולא טרנדי. את הטרנד אפשר לתת בטקסטיל מגבות וילונות שטיחים כאשר הבסיס הוא ניטרלי. יחד עם זאת אני מנסה לזרום עם רצונות הלקוח, למשל בבית שעשיתי בסגנון מודרני הנערה הבוגרת רצתה בחדר שלה סגנון בוהו שיק ובהחלט זרמנו איתה.

אם לא היית אדריכלית

הייתי מורה לשפות או עוסקת בריפוי ילדים באמנות

על איזה צבע בשום אופן לא תוותרי?

לבן לבן ועוד לבן. לא שמנת ולא אפור תעשייתי. כי הלבן נהיה עם השנים צהוב יותר ויותר… יש משהו בלבן שחוצה אופנות וטרנדים ונותן לבית מן רעננות ואווריריות.

איזה משקל את מעניקה לדלתות הפנים בעיצוב שלך?

כמעצבת מודרנית אני תמיד בוחרת דלתות חלקות ללא כל עיטורים/חריטות. מבחינתי הדלת היא קיר והשאיפה שלי היא להעלים אותה כמה שיותר ע"י בחירה במשקופים דקים, בדלתות קו אפס, בצירים נסתרים. חשוב לי גם שגוון הדלת יהיה כמה שיותר לבן שלג שזה משהו שרב בריח יודעים לספק.

מה מסמלת עבורך דלת הכניסה בפרויקט?

דוקא דלת הכניסה היא המקום להתפרע יותר ולרמז לבאים על סגנון הבית ובני הבית. אני אוהבת דלתות כניסה חלקות, רצוי מברזל צבוע, עם ידית משמעותית וגדולה. היום יש גם המון אפשרויות טכנולוגיות מדליקות של זיהוי בידית או בזיהוי פנים וגם זה חלק מתכנון ועיצוב הדלת.

בבית בהוד השרון שעשיתי הבית הוא בגוונים מאוד מינימליסטים ושקטים ודוקא דלת הכניסה שהיתה בעבר אדומה הפכה לתכלת וזה מרמז על הצבעוניות והפלפליות של בני הבית במקרה זה.  

ולקינוח: איזו דלת כניסה של רב-בריח היית משלבת אצלך בבית?

קליר או מינימל– אני אוהבת את הניקיון העיצובי שלהן

לאתר של מיכל בן נר

צילום: איתי בניית