לור שטיינמץ אדריכליות

הן נועזות ולא מתביישות לשלב צבעים בולטים בפרויקטים שלהן. הכירו את מאיה ואביטל שעם השנים פיתחו מאפיין מובהק ובכל פרויקט שלהן ניתן למצוא נגיעות עזות של צבע.


המקום שבו הכל התחיל

גם אביטל וגם אני (מאיה) עבדנו מספר לא מבוטל של שנים כשכירות במשרדים שונים, שם למדנו המון, אבל את הניסיון האמיתי והמשמעותי ביותר רכשנו מרגע שהפכנו לעצמאיות. רק כשאת אחראית על הכל, מהכנסת העבודה למשרד ועד התקנת הידיות במטבח, ניתן באמת להתמקצע ולהשתכלל. אנחנו לומדות המון, כל הזמן, ולא מפסיקות להשתפר ולדייק מה נכון ללקוחות שלנו ולא פחות חשוב גם מה נכון לנו.

המיוחד ביותר

פנה אלינו לקוח שביקש שנתכנן עבורו משרד, הגדיר תקציב, נתן לנו את כרטיס האשראי שלו ואיחל לנו בהצלחה. תכננו, עיצבנו, רכשנו, פיקחנו והתוצאה הייתה לא פחות ממושלמת. התהליך זרם ביעילות ובמהירות ולא פחות חשוב הצלחנו לשמור על מסגרת התקציב בצורה מאוד מדוייקת. האמון המלא והיד החופשית שנתן לנו הלקוח איפשר לנו לשמור על הפרקטיות הנדרשת וגם להיות יצירתיות.

מאילוצי זמן בעיקר, בדרך כלל כל אחת מאיתנו אחראית על פרוייקטים אחרים במשרד. מדי פעם מזדמנות עבודות שמאפשרות לנו לעבוד יחד לאורך כל התהליך. למדנו שכשאנחו משלבות כוחות מתקבלות התוצאות הטובות ביותר.

פרויקט בשכונה ותיקה בשרון. צילום: עידן גור

לגלריית הפרויקט

המורכב ביותר

התבקשנו לעצב מחדש מספרה ותיקה, שנדרשו לה תכנון מחדש ומתיחת פנים. כיוון שהמקום מאוד פעיל ועובד, בעל המקום ביקש שעבודות השיפוץ לא יארכו יותר משבוע, פרק זמן קצר ולא סביר לחלוטין. בכל זאת הבנו את הבקשה והרמנו את הכפפה. עשינו עבודת הכנה מדוייקת, דאגנו לתכנון מדוקדק ומפורט, תיזמנו את כל בעלי המקצוע ורכשנו כל מה שנדרש מראש. במשך שבוע, תוך שבעל המקום נופש עם משפחתו בחו"ל, ובזכות עבודה מרוכזת ומאומצת של הקבלן ושלנו הצלחנו לפרק ולהרכיב מחדש את המספרה כולה. זה היה כרוך ברכבת אנושית של בעלי מקצוע שנכנסו ויצאו בתזמון מופתי, ולשמחתנו זה עבד בצורה מושלמת.

מקורות השראה

השראה יכולה להגיע מכל מקום. מצורת המגרש, מתמונה, ממשפט שאמרו לנו לקוחות בפגישה ראשונה. טרנדים ומגמות חולפות פחות מובילים אותנו. משתדלות לא לעסוק בקישוטים והדבקות של אלמנטים וברוח המודרניזם לתכנן רק מה שנובע מצורך, מהסביבה אפילו מאילוצים. כיוון שאנחנו גם מעצבות את הבתים שאנחנו מתכננות, לכל קו בתוכנית כבר בשלב התכנון הראשוני יש כבר תרגום בראש שלנו לחלל, לחומר לפעמים אפילו לצבע. זה השלב שתמיד עושה לי פרפרים בבטן, למרות שלרוב האנשים זה הרבה יותר מדי מוקדם בשביל לדמיין את זה מוכן.

דלתות פנים לבנות מעל פרקט בעץ

איך נוצר סיפור

כל הסוד נמצא בהקשבה. לא מספיק לשמוע מה שיש לאנשים להגיד צריך להקשיב באמת, וזה לא תמיד פשוט. למדנו עם הזמן להבחין בין משפטים שאנחנו מיד יודעות לזהות כציטוט שמישהו שמע ממישהו, להבחנות משמעותיות שמלמדות אותנו באמת על הצרכים האמיתיים של מי שלפנינו.

לא תמיד קל לאנשים להגיד ויותר מזה לדעת מה באמת חשוב, מה אוהבים, מה רוצים ולפעמים גם על מה לוותר. הפרוייקטים הכי מוצלחים שלנו הם אלה שנתפרו במדוייק ובהתאם למשפחה שלמענם הם נוצרו וזה מצריך שיתוף פעולה מלא. לא פעם אנחנו מוצאות את עצמנו בתפקיד הפסיכולוגית, המגשרת ואפילו היועצת הזוגית וזה מובן בתהליך כל כך ארון מורכב. כשהלקוחות שלנו סומכים עלינו התוצאות נפלאות.

מטבח ואי בבית כפרי
מטבח בעיצוב כפרי בבית פרטי

עניין של סגנון

הסגנון שלנו ללא ספק מתפתח ומשתנה לאורך השנים. יש כמובן את נטיית ליבנו האישית אבל אנחנו בעיקר מקפידות לא לכפות את הטעם שלנו על הלקוחות, אלא לנסות להבין מה ההעדפה האישית שלהם ומה נכון לבית. גורמים כמו מיקום הבית, צורת המגרש, גודל הבית וכיוונים יכולים להשפיע מאוד על הסגנון שלו, בחוץ ובפנים. כמובן שאנחנו מדייקות את הסגנון המבוקש בהתאם לצורך ובהתאם למה שאנחנו מוצאות יפה ונכון. כמעט אף פעם אנחנו לא נצמדות לסגנון מובהק אחד ומאוד מאמינות בשילובים- בית מודרני עם מטבח כפרי, סגנון תעשייתי עם ריהוט קלאסי וכיוב.

עם השנים פיתחנו מאפיין מובהק ובכל פרויקט שלנו ניתן למצוא נגיעות עזות של צבע- דלת צהובה, ארון ירוק, מדרגות אדומות, מטבח כחול ועוד. 

חלל מרכזי בבית פרטי - סגנון עיצוב כפרי

אם לא היית אדריכלית

מעצבת אופנה. אני מוצאת את עצמי מדי פעם מסתובבת בחנויות בגדים ואומרת לעצמי שהייתי יכולה לעשות את זה בעצמי הרבה יותר טוב.

אביטל ללא ספק הייתה מפיקת אירועים והייתה עושה את זה בתקתקנות וביד רמה.

על איזה צבע בשום אופן לא תוותרי?

ללא ספק וללא מתחרים- שחור. בניגוד לתדמית הקודרת שלו יש בצבע הזה את כל ההאלגנטיות והחן שיכולים להיות לצבע. הצבע השחור לא רק מרזה, הוא גם משדרג כל מה שבא איתו במגע ומחמיא לכל גוון שנמצא לידו. משתלב נהדר גם עם חומרים טבעיים כמו עץ, זכוכית, טקסטיל. יכול לשמש כרקע וכקונטרסט או כאלמנט דרמטי בפני עצמו. ועם קלאסיקה לא מתווכחים.

איזה משקל את מעניקה לדלתות הפנים בעיצוב שלך?

רב דלתות הפנים בבתים שלנו, בעיקר באיזורים בבית שיש בהם כמות גדולה של דלתות אחת ליד השנייה, מעוצבות כך שיטמעו ברקע. הגוונים הם בדרך כלל בהירים, לבן, לבן שבור או בגוון הקירות עצמם. לעתים מתווסף אלמנט עיצובי כמו ידית שחורה או אשנב מעוצב שעושים את כל ההבדל.

יחד עם זאת יש דלתות פנים, בדרך כלל כאלה שנמצאות באיזור הציבורי יותר של הבית, שמקבלות טיפול שונה מהשאר והופכות לאלמנט עיצובי ממש. למשל דלת שירותי אורחים בנצבעה בגוון ירוק בקבוק עם חלון זכוכית עגול, דלת וינטג' כפרית שהפכה לדלת חדר שירות אחרי ששופצה או תריסי עץ מפירוק שעברו הסבה לדלת חדר מעילים. 

מה מסמלת עבורך דלת הכניסה בפרויקט?

דלת הכניסה לבית היא הרבה יותר מהשימוש שלה, להיכנס ולצאת. היא מקום, שמשפיע על התחושה שלנו עוד לפני שנכנסנו פנימה. סגנון הדלת עצמה לא חייב לשקף את מה שקורה בפנים, לפעמים המראה מבחוץ אחר לגמרי ממה שקורה בפנים, בכל מקרה חשוב שהכניסה תהיה נוחה, נעימה, רחבה ומזמינה. שילוב חלון זכוכית בדלת כניסה יכול להאיר מבואת כניסה ללא חלונות.

דלתות קו אפס אהובות עלינו במיוחד ומאפשרות עם חיפוי הקיר שליד ו/או שמעל ליצור חזית כניסה מרשימה לבית.

ולקינוח: איזו דלת כניסה של רב-בריח היית משלבת אצלך בבית?

אנחנו מאוד אוהבות את דגם clear החדש של רב בריח. הקווים הנקיים והמינימליסטיים של הדלת, עם חלון ההצצה הצר והגבוה בצד נותנים מראה מאוד נקי ואלגנטי. בשילוב עם הצבע השחור זו דלת שתשתלב נפלא עם שלל סגנונות שונים.