טל זליג

ההשראה נמצאת בכל מקום סביבנו ובמקומות הכי שיגרתיים ובאנליים כמו בדוכן פרות בשוק, בחנות פרחים, בבית מלאכה לייצור חלקיי מתכת או בשדה נוריות שמבחינים בו בנסיעה החשיבה היצירתית נובעת אצלי דווקא כתוצאה מבעיות או ממגבלות.


המקום שבו הכל התחיל

לאחר העתודה נכנסתי לשירות צבאי כחלק מיחידת הבינוי וקיבלתי על עצמי את התפקיד מנהלת
פרויקטים, בשטח צברתי את הניסיון המשמעותי ביותר שלי, למדתי לסמוך על החוש שלי ולהבין את
השטח.
עד היום מכל פרויקט אני לומדת עוד משהו חדש.

המיוחד ביותר

באמת שקשה להחליט, מצד אחד היה פרויקט של בית מלון בקריביים שדרש ממני להגיע לשטח
ולעבוד עם אנשים מתרבות שונה לחלוטין, אני צוברת השראה מבני אדם, ולכן החוויה הזו השאירה עלי
חותם עמוק.
מצד שני, הפרויקט הכי קרוב ללבי היה בניית הבית להורים שלי- היה מעצים לעמוד בדרישות ולהוכיח
לעצמי שאני בקיאה בכל מה שצריך לדעת, וכמובן בגלל שזו הייתה בניה בהפתעה היה מרגש ממש
לראות את התוצאה והתגובה.

המורכב ביותר

היה פרויקט בחיפה של דירה של ארבעה חדרים עבור ארבע נפשות, האחסון היה אתגר של ממש,
בסוף הצלחנו להגיע לפתרון יצירתי שכלל ארונות מוטמעים המתפקדים ל 2- כיוונים במקום קירות.

מקורות השראה

אני מונעת מבני אדם ומהרגשות שלהם, כשאני בונה בית עבור הלקוחות שלי אני נכנסת למקום
האינטימי ביותר – למטבח בו הם מתחילים כל בוקר וחולקים חוויות, לסלון בו הם חיים את חיי המשפחה
ולחדרי השינה שלהם שבהם הם חולמים בלילות.
כשהלקוחות שלי נפתחים אלי ומקבלים אותי אל המקום האינטימי הזה אני מוצאת את עצמי מכירה
אותם ומתמלאת באהבה עבורם ורוצה לעשות עבורם את הטוב ביותר, בדיוק כמו למשפחה שלי.

איך נוצר סיפור

אני חושבת על הלקוחות כעל בני משפחה שלי, אני נותנת להם להיכנס ללב שלי והם נותנים לי להיכנס
ללב שלהם ומשתפים אותי מהמקום הכנה ביותר.

עניין של סגנון

בתחילת דרכי עשיתי נסיונות, הייתי מעצבת מחדש את התחושה בחדרים שונים בבית בהתאם למה
שמשך אותי באותה תקופה – הייתי משחקת בין המודרני, הכפרי והתעשייתי ושום דבר לא הרגיש לי
כנוחת במקום הנכון, עד שהבנתי שכל סגנון יכול להראות ולהרגיש נפלא כל עוד הוא מעוצב ומאוזן.
היום אני מתאימה את הסגנון לפרויקט ולאנשים שנמצאים בו, הטרנדים לא משנים עבורי, אני רוצה
ליצור משהו על זמני שבאמת מדבר ללב של המשפחה.

אם הייתי חייבת לבחור – הייתי אומרת שלאחרונה אני נוטה יותר לשילוב בין המודרני והקלאסי.

אם לא היית אדריכלית?

גם עם כל היצירתיות שבעולם אני לא מסוגלת לדמיין מציאות שבה אני לא עוסקת בעיצוב, אני נמצאת
בדיוק בתחום בו חלמתי להיות מאז שהייתי בת שש.

על איזה צבע בשום אופן לא תוותרי?

לכל צבע יש מליון גוונים שונים, כחול יכול להיות כהה עמוק ומלכותי אבל הוא יכול להיות גם בהיר קליל
ועדין.
מה שחשוב לי הוא הגוונים הבהירים והעזים שמשמחים את העין, אני לא מסוגלת לעצב ללא צבע,
אפילו אם מדובר רק בפריט קטן כמו כרית נוי או אגרטל חשוב לי להכניס את הצבע לפרויקט.

איזה משקל את מעניקה לדלתות הפנים בעיצוב שלך?

דלתות הפנים אצלי לרוב הן חלק מהרקע, הן חייבות להיות הרמוניות ולא להכביד על החלל.

מה מסמלת עבורך דלת הכניסה בפרויקט?

לדעתי דלת הכניסה צריכה לשמש הצצה אל פנים הבית, הכניסה אל הבית היא כמעט ריטואל בעיני:
כשאני חוזרת הביתה אחרי יום ארוך וקשה ורואה מרחוק את דלת הכניסה אני יודעת שעוד מעט אוכל
להיכנס להניח את הדברים ולנשום לרווחה בתוך החלל המוגן שלי – הדלת מתחילה את התהליך הזה.

ולקינוח: איזו דלת כניסה של רב-בריח היית משלבת אצלך בבית?

יש לי דלת של רב בריח שחורה ואלגנטית עם ידית ארוכה וקודן.

קרדיט צילום: מנור

מוזמנים להכנס לעמוד הרשמי של טל זליג http://www.totality.co.il/