דופקים כניסה

דלת הכניסה היא חלק מהותי בעיצוב הפנים, והשילוב שלה עם חלל הבית יכול לעשות פלאים למראה העיצובי שלכם. הנה כמה רעיונות מהממים לדלתות בצבעים ובעיצובים שמשתלבים במרחב הכניסה והבית בדרכים חדשות ומרעננות


על חשיבותו של הצבע בתחום עיצוב הפנים אין צורך להכביר מילים. קשה לחשוב על היבט נוסף של העיצוב שיש לו כוח כל כך גדול לעשות שינוי כל כך גדול בכוחות עצמו בלבד, מבלי להידרש לשינויים נוספים. בשנים האחרונות, עם התפתחותה של תודעת העיצוב בארץ, כל מה שקשור לצבע הולך ומחלחל יותר ויותר גם לתחום הדלתות. במקום שפעם היו דלתות חומות או לבנות בלבד, היום תמצאו יישום של עקרונות השימוש בצבע על פני הסקאלה כולה. היישום הזה אפשרי בזכות סקאלת הצבעים הכמעט אינסופית שמציעה רב בריח, בהתאם למניפת הצבעים של נירלט, שמאפשרת לבחור בכל גוון שהוא לדלתות פנים וחוץ כאחד. אבל איך משתמשים בכוח הזה? הנה כמה רעיונות.

נתחיל בהכוונה כללית: כיוון שמדובר באלמנט גדול ובולט יחסית בחלל, שלא ניתן להחליף בקלות, כדאי לחשוב לעומק על צבעה (וצורתה, כמובן) של דלת הכניסה. זה לא אומר שצריך להימנע מצבעים עם נוכחות, אבל כן שצריך להיות בטוחים מאוד שאתם שלמים עם הבחירה. בחירת הצבע והסגנון של הדלת חייבים כמובן להתכתב עם הסיפור המלא של עיצוב הפנים בבית, ובפרט בחלל שאליו נפתחת הדלת ושממנו היא נראית. האם צבע הדלת הולם את הפרופיל של החלונות? את הריצוף? את ארונות המטבח, אם גם הם סמוכים אליה? אלה הם כמה מהדברים שיש לקחת בחשבון בעת התכנון.

אלמנט נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא סגנון העיצוב שבחרתם לבית, והאופן שבו הצבע שבחרתם לדלת מתכתב איתו ומשפיע עליו. נתחיל בבסיס: דלת לבנה או בגוון בהיר דומה יכולה לשמש כרקע שיעבוד היטב עם כל סגנון כמעט, בהנחה שגם הקירות שסביבה צבועים בצבע דומה. לעומתה, דלת שחורה או אפורה כהה תתאים פחות לבית כפרי או וינטג'י, ויותר לסגנון מודרני, בפרט כשהוא מקבל ווייב אורבאני-תעשייתי או כשלוקחים אותו למחוזות הזן היפני שבולטים במיוחד כסגנון שישלוט בשנת 2022. גם במסגרת נורדית או סקנדינבית דלת שחורה יכולה להשתלב במרחב שצבוע ברובו בגוונים מונוכרומטיים. וכמובן במסגרת של בוהו-שיק אקלקטי, שבה כמעט הכול מותר – גם דלת שחורה תתקבל כתוספת מבורכת.

אם בחרתם לסטות מהצבעים המנוגדים של שחור ולבן לעבר אופציות מיוחדות יותר, הנה כמה עקרונות שיכולים לעזור לכם להתמקד: בסגנון הנורדי כדאי להעדיף צבעים בהירים ולא רוויים, כמו תכלת אפרפר, ורוד פודרה או ירקרק בהיר.

צבעים בהירים ורוויים כמו אדום, כתום וצהוב עובדים יותר מכל בסגנון מודרני, ושם הם יכולים להקפיץ את העיצוב כולו ולתת לו תוספת שמחה וזורחת. לעומת זאת, אם הסוג של המודרניזם שבחרתם לביתכם מושפע ממינימליזם בנוסח זן יפני, הצבעים שמתאימים לכם הם שחור, לבן, אפור ועץ לגווניו – כמעט ללא גיוונים. חום, בז', חמרה ואף כתום יכולים להתאים לעיצוב וינטג'י, בעיקר באווירה שמתמקדת ברטרו לשנות השבעים של המאה הקודמת, שגם היא מככבת בלא מעט תחזיות לשנה הקרובה. לבסוף, אסור לשכוח את הירוק לגווניו. גוונים ירוקים בהירים מאוד, המשיקים לאפרפר, נבחרו כצבעי השנה של רוב חברות הצבע הגדולות בעולם (אם כי ההכרזה של הידועה מכולן, חברת הצבע פנטון, מתוכננת רק לדצמבר 2021). ירוק לגווניו משתלב בצורה מושלמת בסגנון בוהו-שיק, אבל יתאים כמעט לכל סגנון אחר, תלוי באיזה גוון שלו תבחרו.

עדיין לא סגורים על זה? אספנו בשבילכם כמה רעיונות מצוינים ליישון צבעוניות מגוונת של דלתות כניסה:

לוח השראה בסגנון התעשייתי: דלת כניסה מדגם נועה עם ידית משיכה הנושקת לרצפה משתלבת מדהים בבית בסגנון תעשייתי עם פלטת צבעים מתאימה.

לוח השראה בסגנון המודרני: דלת כניסה שעוצבה במיוחד עם האדריכל רז מלמד עם ידית משיכה וחלון תחתון מתאימה לבית המודרני.

לוח השראה בסגנון הקלאסי: כדי להשלים את הסגנון הקלאסי של החלל באופן מלא נבחר דלת אוקספורד שחורה עבור הכניסה ואליה נתאים דלתות פנים מסדרת טופ פרימיום קלאסיק- סדרת ההבלטות.