הרבה יותר מסתם צבע

על פי תורת הפנג שווי, לצבע שתבחרו לדלת שלכם יש חשיבות גדולה. הוא יכול לזמן פנימה אנרגיה חיובית, להביא איזון ויציבות או לקדם קשרים חברתיים. הכנו לכם מדריך מפורט לבחירת גוון הדלת המדויק עבורכם על פי התורה היפנית העתיקה


את חשיבותה של דלת הכניסה לבית לא צריך להסביר. מספיק שנזכיר את הפתגם "אין הזדמנות שנייה להשאיר רושם ראשוני" – הדלת היא הרושם הראשוני של הבית שלכם, ההזדמנות שלכם להכניס את עצמכם וגם את האורחים לאווירה הנכונה והרצויה בבית. גם ברמה האנרגטית, לדלת הכניסה יש חשיבות מיוחדת. לפי תורת הפנג שווי, מכאן נכנסת לבית רוב האנרגיה, ולכן גם למיקום וגם לצבעה של הדלת יש משמעויות רבות.

את מיקום הדלת לרוב לא ניתן לשנות, אבל כדאי אולי ללמוד מה אומרת תורת הפנג שווי על כל אחד מכיווני רוחות השמיים, כדי למקסם את הכיוון של הדלת בביתכם עבורכם. הנה מה שאומרת התורה היפנית על הכיוונים השונים: הכיוון צפון, על פי הפנג שווי, מתקשר עם אלמנט המים. מכאן נגזרים הצבעים המתאימים לדלת שפונה צפונה: כחול, אפור, לבן וגם שחור. הדרום, שלא במפתיע, מתקשר לאלמנט האש. צבעי האש – אדום, כתום, צהוב וגם ורוד וסגול – יתאימו במיוחד לדלת שפונה דרומה. המזרח מתכתב עם אלמנט העץ, והצבעים שיתאימו לדלת שפונה מזרחה הם ירוק, חום ושאר גווני האדמה. לבסוף, דלת שפונה מערבה מתקשרת על פי הפנג שווי עם אלמנט המתכת, ותתאים לצבעים כמו אפור, לבן, בז' וצהוב בהיר.

אחרי שבדקתם לאן פונה הדלת שלכם והתאמתם לה את האלמנט המדויק, קחו רגע כדי לגלות את המשמעות של כל צבע וצבע. לדלתות רב בריח מגוון רחב במיוחד של גוונים, כך שלכם לא תהיה בעיה לבחור גוון שיתאים לכם גם מבחינה עיצובית, גם מבחינה אישית וגם מבחינה אנרגטית.

אדום: נחשב על פי הפנג שווי לצבע שמביא מזל, ומאפשר להפוך אנרגיה שלילית לחיובית. משתי הסיבות האלה, ברור שלדלת בגוון כזה יש יתרונות גדולים. בנוסף, הצבע קשור לאלמנט האש, שמייצג חום, תשוקה והשראה. אם התכונות האל המאפיינות אתכם, או אם אתם רוצים להזמין עוד מהן אל חייכם ואל ביתכם, דלת אדומה יכולה לעזור.

חום: על פי הפנג שווי, גווני האדמה למיניהם משקפים יציבות, איזון וטיפוח. דלת חומה יכולה לסייע לכם להביא הביתה שלווה ורוגע, ולצלוח בשלום תקופות סוערות.

צהוב: מעדיפים צבע חי ובולט יותר, אבל עדיין מעוניינים באיזון וביציבות שמביאים איתם הגוונים החומים? הפנג שווי מייחס לצהוב תכונות דומות, מה שיאפשר לכם  להכניס הביתה שלווה מבלי לפגוע בתחושות של קלילות ופאן.

שחור: על פי הפנג שווי, די במפתיע, הצבע השחור מושך וסופח אנרגיה חיובית, כך שמדובר בבחירת גוון שהיא לא רק אופנתית ופרקטית, אלא גם מבשרת טובות. הצבע השחור קושר לאלמנט המים, שעל פי הפנג שווי משפיע גם על קשרים חברתיים, ולכן בחירה בגוון שחור יכולה לעזור בבנייה והרחבה של קשרים אישיים וקהילתיים.

אדריכלית: מיקי בורד צילום: עידן גור. דגם ריי

ירוק: ירוק קשור לאלמנט העץ, ומבשר על צמיחה ועל התחלות חדשות. הוא יכול לזמן לביתכם הזדמנויות חדשות לגדילה, ועל הדרך להביא איתו את יופיו של הטבע.

אדריכלית: נטע הורוביץ צילום: אורית ארנון. קיוטו לייט

כחול: צבע זה, כמו הירוק, מייצג את אלמנט העץ ותורם לצמיחה ולהתחלות חדשות.

אדריכלית: ענת זיו צילום: מירב פרברג. דגם נווה צדק

לבן: על פי הפנג שווי, הצבע הלבן קשור לאלמנט המתכת ומייצג ניקיון וטוהר.

אדריכלית: עדי אראל צילום: עמית גושר. דגם ארקוס

אפור: קשור לאלמנט המתכת, ובאופן ספציפי יותר לכל מה שקשור לסיוע מצד אחרים וגם לנסיעות. כך שאם אתם רוצים להזמין לחייכם אנשים שיכולים לסייע לכם, או שאתם מעוניינים לטייל יותר – זה הצבע בשבילכם. לצבעים השונים מגוון של משמעויות על פי הפנג שווי, ולמעשה כמעט לכל אחד מהם פרשנות חיובית משלו. לכן, היינו ממליצים לשלב חשיבה עיצובית (מה מתאים לגוון הקירות שלכם? לחצר או לחדר המדרגות? לסביבה?) עם חשיבה אישית (מה אתם אוהבים? מה מתאים לכם ולאישיות שלכם?) ולקנח בתוספת פנג שווי שיכולה לתת לכם דחיפה קטנה

דלת כניסה רנסנס
אדריכלית: דיקלה פינטו צילום: נדב פקט. דגם רנסנס

להצעת מחיר או תיאום פגישה

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור בהקדם

לתיאום פגישת יעוץ או קבלת הצעת מחיר
תנאי שימוש
תנאי שימוש