לבן הוא השחור החדש

הבהיר שבכל הצבעים נשאר תמיד כחלק קבוע של עיצוב הבית, ולא משנה איזה טרנדים שולטים בכיפה. אבל בשנת 2022 הוא צפוי לקאמבק חזק במיוחד, עם תנועה עיצובית לכיוון מינימליזם שתעניק לו שוב מקום מרכזי בבתים של כולנו


בין הצבעים שמתחלפים ללא הרף, נכנסים ויוצאים מהאופנה בכל תחומי העיצוב, בולטים שניים שתמיד – אבל תמיד – עובדים: שחור ולבן. הצמד הקונטרסטי הזה רלבנטי בכל מצב וצורה: ביחד, לחוד ובשילוב צבעים נוספים. ואם באופנה הצבע הכהה מבין השניים הוא זה שמככב בכל ארון (על שמלה שחורה קטנה בטח שמעתם), בתחום העיצוב דווקא לבן הוא הקבוע האולטימטיבי. גם בתקופות שמאופיינות בטרנדים עמוסים ובמגמות מלאות גוונים, דוגמאות ומרקמים, הלבן תמיד שם. על הקירות, בארונות ובארונות מטבח, בכלים סניטריים – נדיר למצוא בית שהלבן לא מופיע בו במידה משמעותית.

דלתות פנים לבנות משתלבות בעיצוב המינימליסטי בווילה שעיצב האדריכל רז מלמד. צילום: נדב פקט

למרות שהוא כמעט בגדר רקע נצחי בכל בית, בכל זאת יש ללבן תקופות בולטות יותר ופחות. ואם עד לאחרונה שלטו בכיפה מגמות עיצוב פנים צבעוניות ועמוסות למדי, עם שפע של רהיטים ואקססוריז וצבעים שונים ומשונים, שנת 2022 מסמלת חזרה בולטת אל המינימליזם. אחרי שהקורונה הפכה את הבית למקום המפלט שלנו, העלתה את חשיבות העיצוב שלו בעיניי כולנו, והפנתה אל התחום משאבים שבעבר הוקצו לטיסות ולחופשות, הבית של השנה הבאה יהיה נקי ומינימליסטי מאוד. כזה שמספק אלטרנטיבה לבלגן שבחוץ בדרך של שקט, סדר וקווים זורמים.

בתוך המגמה הזאת, לצבע הלבן מקום של כבוד. נראה אותו (כתמיד) על הקירות, נפגוש בו ברהיטים גדולים כמו ספות (גם בגוונים כמו אוף ווייט, ניוד או פודרה בהירים מאוד), ונחזור אליו גם בפיצ'רים גדולים כמו ארונות ודלתות כניסה ופנים. דלתות הפנים הלבנות ישתלבו בקירות, חלקן עם משקוף בקו אפס שמעצים את המראה הנקי, ויהפכו את המעטפת של הבית למכלול אחד שנותן רקע שקט לעיצוב (שגם הוא, בתורו, יאופיין כאמור בקווים זורמים ובמיעוט של גוונים ופריטים).

הרקע הלבן והעיצוב הנקי יכולים לעבוד גם בקונטקסט כפרי יותר, כמו בבית שיצרה האדריכלית עדי אראל צילום: עמית גושר

אפשרות עיצובית נוספת שמשלבת לבן ונשארת כטרנד עיצובי מעניין שממשיך לתוך 2022 היא זאת של "קונטרסט הפוך", כאשר הצבע הבהיר משמש כרקע והכהה – כדגש. במילים פשוטות יותר: שילוב של ארונות לבנים עם ידיות שחורות, רהיטים לבנים עם אקססוריז שחורים או קירות לבנים עם פרופילים שחורים לחלונות ודלתות שחורות. אלה ישלבו את הלבן בתוכם, אבל ידגישו דווקא את הניגודיות, שמאפשרת להוסיף עניין לעיצוב המינימליסטי שיאפיין את השנה הבאה.

שווה גם לזכור שמינימליזם לא מחייב לקחת את העיצוב כולו לכיוון מודרני. עיצוב קלאסי או כפרי ישתלב נפלא עם גוונים לבנים ומיעוט פריטים וייצור בדיוק את הרקע השקט והמרגיע שהמינימליזם הנוכחי מבקש ליצור. אחרון, ולא פחות חשוב: נכון שבית שמעוצב בסגנון נקי לא יכול להיראות כמו פיסת ג'ונגל אורבאנית, אבל זה לגמרי לא אומר שהגיע הזמן לוותר על העציצים וצמחי הבית שטיפחנו בשנים האחרונות. אם תציבו אותם בכלים מינימליסטיים למראה, ואולי תגזמו מעט את הצמחייה השופעת בהשראה יפנית, תראו שכל הירוק הזה יכול להשתלב בכל בית בצורה מופלאה.

גם בסגנון המינימליסטי יש בהחלט מקום לעציצים. אדריכלית: יעל פרי צילום: איתי בניית