פריצת מנעולים

על מה להקפיד אם כבר צריך פריצה - כל הטיפים עבורכם


זה תמיד יקרה ברגע הכי לא נכון, כשלחוצים לצאת לעבודה או כשחוזרים מאוחר בלילה מבילוי, הדלת נעולה ואתם תקועים בצד הלא נכון. המפתח לא נכנס למנעול, נשבר בתוכו או שכלל לא מוצאים אותו. איך נמנעים ממצב הביש הזה ועל מה להקפיד אם כבר צריך פריצה?

תחזוקה נכונה

מתחילים להרגיש שהמפתח חורק או לא נכנס כהלכה לחור המנעול? רססו מעט WD-40  או חומר דומה לתוך המנעול ונגבו היטב עם מטלית. הכניסו את המפתח ונסו לפתוח ולנעול. חזרו על פעולה זו מספר פעמים וברוב המקרים התרסיס יעשה את העבודה וינקה את המנעול.

במקרה ששמתם לב שהמפתח מסתובב 'על ריק' כדאי לקרוא למנעולן לתיקון. לעיתים מדובר בתקלה פשוטה שתיקונה זול בהרבה מאשר החלפת צילינדר.

אם מדובר בדלתות פנים בעלות צילינדר פשוט מוטב להחליף את המנגנון שכן הוא עולה סכום פעוט. נצלו את הגעת המנעולן לבצע את כל העבודות בקריאה בודדת וכך תחסכו דמי ביקור על הפעם הבאה.

לא ננעלים- נמנעים

בנוגע לדלתות כניסה יש לא מעט שניתן לעשות על מנת להימנע ממצבים לא נעימים. האופציה הראשונה היא להתקין מנעול פרפר בצד הפנימי כך לפחות תוכלו לצאת בכל מקרה או שמישהו מבני הבית יוכל לפתוח לכם גם ללא מפתח.

הבעיה במנעול זה היא שהוא מאפשר גם לילדים קטנים לפתוח את הדלת ולעיתים חובה להתקין גם מנעול עליון או בריח.

הדבר השני שמומלץ לעשות בכל מקרה הוא להימנע מידית מרובעת (קבועה) לצד החיצוני של הדלת. חוסר תשומת לב של שבריר שנייה בזמן שאתם אוספים את העיתון או הדואר, הדלת נטרקת ואתם בחוץ. דלת טרוקה היא אינה נעולה וכל גנב מתחיל יודע לפתוח אותה בקלות, אבל אולי אתם לא, כך שאין בדלת כזו שום יתרון.

מזמינים מנעולן בראש שקט

למרות הכל נתקעתם. מה עושים עכשיו? כיום אין הסמכה רשמית למנעולנים כך שמי שמציג את עצמו כ'מנעולן מורשה' או 'מוסמך מטעם משטרת ישראל' בעצם משקר לכם, ואם כך סביר להניח שישקר לכם גם בנושאים אחרים לכן חשוב להזמין פורץ מנעולים ממאגר אמין שמפקח ומבקר את בעלי המקצוע המופיעים אצלו.

כבר בשיחת הטלפון בררו אילו צילינדרים חלופיים מביא אותו בעל המקצוע. עלות הפריצה והחלפה לצילינדר חדש תעלה לפי מחירון 'המקצוענים' בין 600-400 ₪.

הקפידו לוודא שאתם מקבלים צילינדר חדש מהאריזה הכולל תעודת אחריות מטעם היצרן.

רגע לפני הפריצה שאלו את המנעולן האם ניתן לפרוץ את הדלת ב'דגדוג' ולא בקידוח. זוהי שיטה מתוחכמת יותר לפריצת הצילינדר שאינה פוגעת בו, מאפשרת שימוש חוזר, וכך להימנע מתשלום על צילינדר חדש.