קטנה ומעוצבת- מערכת לביא+ החדשה של רב-בריח

לא תאמינו אבל גם מערכת סינון ואוורור אב"כ יכולה לשמש כפריט עיצובי ואסתטי ולשדרג את מראה הממ"ד- תכירו את מערכת לביא+ החדשה שלנו בשיתוף פעולה עם מעצב הפנים והמוצר עמית ישראל-המעוצבת והקטנה ביותר בישראל


רב-בריח | 21/6/20

מערכות סינון ואוורור האב"כ יושבות בממ"ד, אשר משמש במרבית מדירות המגורים בישראל כחדר מגורים, לרב כחדר הילדים. לכן חשוב שהם יהיו קטנים, מעוצבים ואסתטיים ולא גדולים ומפלצתיים וישתלבו כחלק מעיצוב החדר ומראהו הכללי.

אנחנו ברב-בריח, רוצים לספק את הבטחון הדרוש לקהל לקוחותינו מצד אחד, אך גם מבינים את החשיבות של הפן העיצובי של המוצר, בייחוד במקרים בהם מדובר במוצר שחובה להתקינו. בעזרתו של מעצב הפנים והמוצר עמית ישראל, עיצבנו תיבה חדשה למסנן האב"כ שלנו "לביא", שהינה גם הקטנה ביותר בישראל וגם בעלת אמירה עיצובית חזקה ומדברת בשפת האדריכלים והמעצבים.

תיבה מסננת אבק מעוצבת

אדריכל: רז מלמד צלם: נדב פקט

מקור ההשראה של ישראל לעיצוב תיבת המסנן, הגיע מתוך משחקי הטנגרם, בהם שילוב של צורות הנדסיות מייצר בכל פעם מחדש צורה הנדסית חדשה. המטרה העיקרית הייתה לייצר מוצר שיהיה כמה שיותר קטן ויכיל בתוכו את כל הציוד של מסנן האב"כ, אך יחד עם זאת עדיין יהיה מוצר עיצובי נחשק, מוצר שלאנשים לא תהיה בעיה למקם אותו בחלל ולבחור בו.

ישראל, 43, מתגורר בכפר אז"ר, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר ובעל ניסיון עשיר בעיצוב של כ-15 שנים. לעמית רקע וניסיון בפתיחת חללי קמעונאות משלב השלד ועד לתפעול שוטף של החלל, כמו גם בהפקות תערוכות וצילומים. בשנים האחרונות, מרצה ומלמד תכנון ועיצוב פנים של חללים פרטיים ומסחריים במכללות שונות. במסגרת עבודתו עסק בעיצוב בארץ ובחו"ל, עיצב חנויות ותערוכות, עיצוב וייצור מוצרים, ניהול פרויקטים, בהפקות צילומים וקטלוגים והשתתף וזכה בתחרויות עיצוב שונות.

תיבה לבנה מעוצבת מסננת אבק

אז כיצד ניגשים לפרויקטים מסוג זה ומהו הליך העבודה שעמד מאחורי עיצוב התיבה? עמית ישראל עונה לנו:

"כאשר אני ניגש לפרויקט מסוג של עיצוב מוצר, בראש ובראשונה אני מעלה שאלות של אופן השימוש במוצר, מי קהל היעד שלו ומי אמור להשתמש בו וכן באילו מקרים. אני מבצע מחקר מעמיק על מה קיים בשוק, מי הם המתחרים של המוצר המבוקש ומהם הפתרונות הקיימים כיום. לאחר מכן אני מחפש דברים שנוגעים לחדשנות, חומרים והיבטים של תקציב. אני מציג שאלון מפורט ללקוח על מה אמור להיות המוצר ואת מי הוא משרת, ואת התשובות שלו אני ממיר לדברים ויזואליים.

 לאחר ביצוע מחקר מעמיק, אני מגבש קונספט שמוביל להכנת ויצירת לוח חומרים והשראה, הכולל בתוכו אימג'ים ויזואליים רבים מעולמות תוכן שונים (ולאו דווקא מעולמות התוכן של המוצר הספציפי), אשר יכילו גם שילובי חומרים, טקסטורות וצבעים. לוח שכזה מושך מאד את העין ומכוון את הלקוח לקונספט המוביל לעיצוב המוצר.

משלב זה אני עובר לסקיצות ידניות בדו ובתלת מימד, המתארות את המוצר והחדשנות שבו. לאחר ביצוע של כ-20 סקיצות, אני תולה את הכל על אחד מהקירות בסטודיו ומבצע סיעור מוחות עם הצוות, במטרה לבחור את 3 או 4 האופציות הטובות ביותר שיענו באופן הנכון ביותר על הצורך וישלבו בתוכן תמהיל הרמוני של עיצוב, אסתטיקה ופונקציונליות עם היתכנות כלכלית. לאחר מכן ניתן לעבור לשרטוט דו ותלת-מימדי.

לאחר שהלקוח מאשר ובוחר את האופציה המובילה, אנו עוברים לתכנון מדויק יותר וטכני של המוצר, על מנת שזה יוכל לעבור לייצור מול יצרנים שונים בהתאם לנדרש עבור כל מוצר.

ההשראה שלי לעיצוב מערכת לביא+ הגיעה מתוך משחק הטנגרם הסיני, בו יש להרכיב דגמים שונים בעזרת שבע צורות גאומטריות המתקבלות מחיתוך של ריבוע. במשחק זה למעשה, ניתן ליצור שילובים של צורות הנדסיות ובכל פעם נקבל צורה הנדסית חדשה. אין ספק כי האתגר כאן היה כפול- מצד אחד לייצר מוצר שהוא פונקציונלי וקומפקטי באופן שהתיבה תכיל את כל הציוד של מסנן האב"כ, ומצד שני- מוצר עם אמירה עיצובית ומקורית, שמגוון רחב של לקוחות ירצו לבחור בו, ישרה אווירה נעימה בחדר ואף ישדרגו".

לעמוד הדגם והצעת מחיר-  לחץ כאן