עניין של סגנון

כשמדובר בסגנון אישי, אין צורך לנסות ולהתחכם וגם לא לחפש בכח. נשמח לעשות סדר בעושר הסגנוני שסביבנו ולסקור סגנונות עיצוב שביססו לעצמם מקום בתחום העיצוב ורלוונטיים תמיד.


אורבני:

שיק אורבני המקבל השראתו מחומרי הבניה ומשלבי הבנייה הראשוניים, מתרחק מקישוטיות יתר. המראה האורבני שומר על צבעוניות מינימליסטית, מעט נוקשה, פחות מוקפד בגימור ראף עם טקסטורות גסות. צנרת חשופה העוברת לאורך קירות, רצפת בטון, חיפויים אפורים במראה בטון חשוף, פריטי ריהוט בגווני שחור וחום בקווים ישרים ודלתות בגוונים מונוכרומטיים יהלמו את המראה האורבני.

דלת רב-בריח בסגנון אורבני-תעשייתי. אדריכל: גל גרבר צילום: גדעון לוין

כפרי:

המראה הכפרי השואב השראה מכפרים בחבל פרובאנס וטוסקאנה הוא מראה ביתי  חם ומזמין העושה שימוש בחומרים טבעיים. עיבוד העץ, האבן, הברזל והנחושת שואף לעיבוד ידני לא מהוקצע במראהו המכוון למראה גס או לחילופין מראה מעודן יותר של עץ צבוע לבן, עיטורי צמחים ובעלי חיים ופירזולים מעוטרים. צבע עץ טבעי, לבן ובז' תכלכלים, אפרפרים וירקרקים הם  הגוונים המזוהים עם הסגנון הכפרי. דלתות מחופות עץ ודלתות עם פיתוחים וחריטות בגוונים תואמים יהוו כניסה בהשראה כפרית.

דלת כניסה- גאיה למראה סגנון כפרי. לצפייה בדגם לחץ כאן

נוסטלגי:

המגמה הנוסטלגית מתבטאת במתן ביטוי לגעגוע אל זמנים עברו והיא מקיפה את כל עולמות האופנה והעיצוב. בתחום עיצוב הבית חומרים כגון 'זכוכית סבתא', פירזולים רומנטים, אריחי בטון או אריחי גרניט פורצלן בדוגמאות רטרו, ריהוט במראה וינטג'  וכן אקססוריז לבית כגון מזוודות וכלי אמייל, טקסטיל וטפטים העושים שימוש בדוגמאות היסטוריות כמו גם כלים סניטרים בהשראת תקופות רחוקות מעניקים  את המגע הנוסטלגי הנכסף. גם שילוב חלקי של אלמנטים בעלי מראה רטרו בחללים מודרניים יעניק  מגע נוסטלגי .

דלתות המשלבות זכוכית סבתא ופרזולים נוסטלגיים.

אדריכלית: ליז לוטן. לצפייה בדלתות פנים בשילוב זכוכית לחץ כאן

גאומטרי:

המראה הגיאומטרי עושה שימוש בצורות מעולם ההנדסה ומתכתב היטב עם הסגנונות  המינימליסטי, המודרני, האורבני והתעשיתי. אלמנטים גיאומטרים משדרים מראה מאופק ומאורגן. עיצוב גיאומטרי יבוא לידי ביטוי בעיצוב המבנה עצמו כמו גם בחומרי הגמר כגון  אריחים  ובהלבשת הבית בהדפסי הטקסטיל, הטפטים, והשטיחים, ובשילוב ריהוט בעל קווים גיאומטרים כמו משולשים או משושים וקווים אלכסונים. אקססוריז לבית מעוצבים בצורות גיאומטריות.

דלת בסגנון גאומטרי מתוך קולקציית אלון לבנה.