חלל הרחצה המושלם

חלל הרחצה הוא החלל האינטימי של הבית, המקום בו אנו מתמסרים לניקיון הגוף ורענון הנפש מכל מה שעבר עלינו במהלך היום. 5 הטיפים לעיצוב חלל רחצה מושלם.


1.דלתות

חלל רחצה זקוק לדלת ייעודית. לדלת חדר הרחצה חשיבות רבה מכמה בחינות. מבחינת עיצוב החלל הדלת משלימה את הסגנון העיצובי ומדגישה אותו. מבחינה פרקטית חשוב שדלת חדר הרחצה תהיה עמידה למים וללחות ולא תתנפח או תתקלף במהלך הזמן. בחדר הרחצה אנחנו זקוקים לתחושת פרטיות על מנת להתרווח ולהרגיש בנוח ולכן חשוב שהדלת תהיה אקוסטית ותיצור חיץ בינינו לבין שאר הבית. מנגנון נעילה איכותי וקל לתפעול יוסיף לתחושת הפרטיות. התייחסות לנושא הנגישות ישפיע על רוחבה של הדלת ויש להתייחס לכך במידת הצורך.

כולם רוצים היום חדר רחצה מעוצב כמו בבית מלון. לא פחות. האווירה, האביזרים והגימורים. דלת פנים רב-בריח. צילום: אייל טואג

2.תאורה

 האתגר בתכנון תאורה לחלל אמבט הוא הצורך לשמור על בטיחות ובה בעת לתת מענה פונקציונלי ואסטטי. גופי תאורה שקועים בתקרה יעניקו קו נקי ופונקציונאלי. באיזור המראה מומלץ לבחור בתאורה שתאפשר לנו לראות את הפנים באופן מיטבי וטבעי לדברי אוה קמחי, מבעלי חברת 'קמחי תאורה' "מומלץ שגופי התאורה יהיו בעלי זכוכית חלבית כך יוצרים פיזור של אור אחיד ולא אלומות ממוקדות". בכדי לאפשר התמצאות בשעות הלילה מבלי להצטרך להדליק תאורה חזקה מומלץ להתקין גופי תאורה שקועים שיפיצו עור עדין יסמנו את הדרך ובו בעת יוסיפו עומק וגוון.

במידה וחדר הרחצה גדול ממדים, קמחי ממליצה "לעבוד עם גוף תאורה מרכזי אשר מפיץ תאורה כללית בחלל. זה יכול להיות גוף תאורה צמוד תקרה או גוף תאורה תלוי ומרשים. ניתן לתלות מנורת שנדליר מיוחדת שתיתן תחושה של ספא יוקרתי". קמחי מוסיפה כי, "ניתן להתקין בתוך המקלחון או האמבטיה גופי תאורה שקועים על בסיס לד, שיוצרים אוירה נעימה ותורמים לדקורטיביות של החלל.

3.עיצוב החלל

בעיצוב חלל הרחצה חשוב לקחת בחשבון מי מיועד להשתמש בו. בשלב התכנון יש לשאול  האם החלל מיועד לילדים, מבוגרים, גם וגם או שמא זהו חלל רחצה מפנק בסוויטת הורים. האם חלל הרחצה מיועד לגיל השלישי? האם יעשה בחלל שימוש לפונקציות נוספות כגון חדר כביסה? התשובות לשאלות אלו יועילו לתכנון חדר רחצה מדויק ופונקציונאלי. מאחר ורוב חללי הרחצה הם חללים לא גדולים, ניתן  על ידי בחירה מדויקת של הריהוט ומוצרי הסניטריה  והתאמתם לפרופורציה של החדר  ליצור תחושה מרווחת ונקייה. תכנון מדוקדק יסיע  להימנע מעומס פיזי, ובחירה בגוונים בהירים ורגועים יסיעו להגדלת  תחושת המרחב.  אסלות תלויות יעניקו תחושה של אלמנט צף ומקלחונים שקופים ומראות יתרמו לתחושה מאווררת ופתוחה.

אמבטיה פריי סטנדינג בחדר האמבטיה.

אמבטיה פריי סטנדינג. פריט טרנדי וצבעוני בחלל עם קירות בטון חשופים בסגנון  תעשיתי. אלוני. צילום: יח"צ

חלל רחצה בהיר לתחושה מרווחת ונקייה

חלל רחצה בהיר היוצר תחושה מרווחת ונקייה. אלוני. עיצוב: אירנה אלבז  צילום: אולגה סולן.

4.אריחים

אריחים הם חומר החיפוי והריצוף הרווח לחדרי אמבט. מגוון האפשרויות הוא אין סופי ואין עוררין על הפרקטיות בתחזוקה השוטפת. אין צורך לחפות את החלל מתקרה ועד רצפה ושילובים של קרמיקה עם טיח פיגמנטי או צבע אקרילי הם שילובים יפים ואופנתיים. גם כאן מומלץ לא ליצור עומס ויזואלי ולהימנע מערבובים צעקניים.

פינת רחצה בחלל גדול

פינת בחלל רחצה גדול. אריחי פורצלן בהדפסים שונים השומרים על פלטה מנוכורומטי. אלוני. צילום: יח"צ

5.טקסטיל ואביזרים נלווים

מוצרי טקסטיל כוילונות, מגבות ושטיח אמבט שגוניהם תואמים יחמיאו מאוד לחלל. אביזרים נלווים כסל כביסה, פח אשפה, סבוניה וכלי למברשת שיניים כמו גם מברשת אסלה מומלץ לבחור כך שיתאימו  אחד לשני וישלימו את  הנראות הכללית. להשלמת האוירה והענקת טאץ ריחני מתאים לבחור דפיוזר בעל ריח עדין שאינו משתלט וכך לשלב את חוש הריח בחוויה השלמה.

דפיוזר וסבונים ריחניים המעניקים לחלל טאץ' ריחני מבית אורית טאוב

דפיוזר וסבונים ריחניים מעניקים לחלל הרחצה טאץ ריחני. אורית טראוב.