מ(ת)פתחים

מגמת הכנסת החוץ לחללי הפנים היא חלק ממגמה עולמית רחבה מאוד המייחסת לעיצוב חללי החוץ חשיבות דומה אם לא זהה לזו שמקבלים חללי הפנים. זאת מתוך הבנה כי השפעת חללי החוץ על חווית המגורים הכוללת היא רבה ומשמעותית.


קירות הבלוקים מפנים את המקום לחלונות גדולי ממדים, מפתחים רחבים מאוד היוצרים אפקט של קירות זכוכית מכניסים את החוץ פנימה ומאפשרים ליהנות משפע של אור טבעי ונוף פנורמי.

מדרגות רחבות מובילות אל דלת כניסה גדולה בעלת שתי כנפיים. דגם נווה צדק עיצוב: ענבל חן אדריכלות ועיצוב פנים צילום:איתי אבירן

כחלק ממגמת המפתחים הרחבים גם מפתחי הכניסה עברו שינוי והתאמה בשנים האחרונות. שינוי הפרופורציות בחלל שהביאה מגמה זו קידמה ודחפה קדימה את טרנד הדלתות הרחבות המותאמות למפתחי בית רחב ממדים. מפתחי הכניסה הרחבים, גדולים באופן ניכר מהסטנדרט המקובל ויוצרים רושם של כניסה מושקעת ומטופחת, בה דלת הכניסה היא הכוכבת הבלתי מעורערת של המתחם כולו. דלת כניסה רחבת מימדים מורכבת לעיתים משתי כנפיים, מהווה כניסה רבת רושם לבית ומייצרת אווירת שפע ונדיבות בקבלת הנכנסים.


מפתח כניסה גדול מאוד עם דלת כניסה הכוללת שתי דלתות רחבות. דגם LACCATO BLACK עיצוב: כרמית גורש ונטע וינר צילום: אורן אליאס

דלתות הכניסה הרחבות מתאימות למגוון רחב של סגנונות. ניתן למצוא דלתות בסגנון כפרי לצד דלתות רחבות בסגנון מינימליסטי, דלתות השומרות על קו קלאסי מאוד או דלתות במראה אלגטי, מעט כבד. הדלתות הרחבות משולבות במקרים רבים בבתים צמודי קרקע, אך כיום, גם בחלק ממגדלי המגורים המודרניים כבר פוגשים במפתחי כניסה רחבים מהסטנדרט. מראה דלת הכניסה חשוב גם כשמביטים על הדלת מצידה הפנימי הפונה לעבר חללי הפנים, אך אין ספק שאת הרושם העוצמתי ביותר מקבלים הנכנסים לבית, כשפוגשים בדלת מצידה החיצוני הפונה לעבר שטחי החוץ.

דגם רנסנס אדריכלות ענבל חן