חותם אישי

מעצבת ההום סטיילינג רוני ארליך מאמינה שכל אדם הוא שונה, ולכן גם כל בית צריך להיות שונה. ואין דרך טובה יותר ליצור ייחוד מאשר סגנון הבוהו-שיק האקלקטי, שרוני אוהבת במיוחד. ביקשנו ממנה טיפים ליישום הסגנון האולטרא-טרנדי הזה בבית


רוני ארליך (40) מגדירה את עצמה "מעצבת הום סטיילינג". את דרכה המקצועית התחילה בכלל כרואת חשבון, אבל לפני חמש שנים החליטה שהגיע הזמן ללכת בעקבות האהבה הגדולה לאסתטיקה. ארליך למדה בקורס הום סטיילינג בשנקר, יצאה לדרך מקצועית חדשה והשאר, היא מספרת, היסטוריה. "בכל בית שאני מעצבת משאירה חותם אישי", היא מסבירה. "כמו שכל אדם שונה מחברו, כך גם כל בית צריך להיות שונה מקודמו".

את ביתה הפרטי עיצבה ארליך בסגנון בוהו-שיק אקלקטי, סגנון שמסרב לרדת מרשימת הטרנדים המובילים כבר קרוב לעשור. בתים שמעוצבים בסגנון זה כוללים בדרך כלל בלגן חינני ומאורגן של רהיטים מתקופות ומסגנונות שונים, המון אקססוריז, אחסון פתוח שמציג לראווה ערימות של ספרים ושל חפצים ובעיקר המון (המון!) עציצים. גם באופנה, בוהו-שיק הוא סגנון מנצח שקל ומפתה במיוחד ליישם באקלים הישראלי החם, עם שמלות נשפכות שמשודכות לסנדלים שטוחים, הדפסים פרחוניים, חומרים טבעיים והמון (שוב המון!) אקססוריז. מילה שלנו: חפשו באינסטגרם את ההאשטאג #bohostyle ותמצאו השראה שתספיק לכם לעיצוב שכונה שלמה.

רוני ארליך מעצבת פנים
צילום: מעיין מורן

מה את הכי אוהבת בעבודה שלך?

"אני הכי אוהבת להצליח בהגשמת חלומות. בתחילת הדרך הלקוחות נותנים לי 'וויש ליסט' לבית שלהם, אבל לרוב יש אילוצים שונים ולא תמיד הכול מתאפשר. כשאני מצליחה להגשים את הרשימה במלואה, אני מאושרת".

איזה חדר בבית את הכי אוהבת לעצב?

"אני מאוהבת בחדרי ילדים! ילדים הם עולם ומלואו, והחדרים שלהם הם המקום שבו אפשר לתת לדימיון לעוף".

חדר ילדים עם פרקט עץ עיצוב של רוני ארליך
עיצוב חדר ילדים של המעצבת רוני ארליך
צילום: דנה סטמפלר

מהו פרויקט החלומות שלך?

"אני חולמת לעצב בית חולים, להקל על מי שסובל וכואב. יופי, עיצוב ואסתטיקה מסייעים לכולנו גם ברמה הנפשית, והייתי רוצה ליישם את האמת הזאת במקום שבו היא חשובה ביותר".

איך את מתכננת ומעצבת את הכניסה לבית?

"אני מתחילה בהבנה של מי הם האנשים שעבורם אני מעצבת, איך הם חיים, מה הם רוצים שיהיה בבית שלהם – וממשיכה משם. הכניסה צריכה לשלב את הצד האסתטי – למשל דלת מהממת – עם הצד הפרקטי. למשל, למשפחה של בלגניסטים חשוב במיוחד לדאוג כבר בכניסה לפתרונות אחסון".

ואיך נראית הכניסה לבית הפרטי שלך?

"מושלמת! הסיפור של הבית מתחיל בדלת שחורה ומעלפת במראה נקי של רב-בריח. זו דלת שהיא סטייטמנט. אחרי שעוברים אותה רואים מייד את פינת האוכל עם שולחן מעץ, אהיל מקש, שטיח אתני ומיליון ושניים עציצים. בכלל, יש לי המון אהבה לירוק, אז הבית שלי הוא ג'ונגל".

דלת בייסיק בביתה הפרטי של רוני. צילום: רוני ארליך. לצפייה בדגם CLEAR לחץ כאן

מה היית משנה בבית שלך?

"אני חייבת חדר עבודה גדול יותר!"

איפה את הכי אוהבת לשתות את הקפה של הבוקר?

"בגינה שלי, עם כל הירוק מסביב".

איך היית ממליצה לנו ליישם את סגנון הבוהו-שיק בבית הפרטי שלנו?

"הדבר הראשון והכי חשוב בסגנון הזה הוא לא לפחד. בוהו-שיק מאופיין בשילוב של המון שכבות ורבדים בעיצוב ובשילוב של חומרים שונים, עדיף טבעיים. כדי ליישם אותו צריך להעז ולאגד ביחד שולחן מעץ עם כיסא מקש, עציץ מחרס וכד ורוד – הכול הולך, וחשוב לא לפחד ולהתנסות. שנית, מי שרוצה בית בסגנון בוהו-שיק חייב לאהוב צמחים, כי בסגנון הזה הבית הוא ג'ונגל. לא יודעים לגדל? קנו צמחים עמידים. העיקר שיהיו אמיתיים, כי בצמחים מלאכותיים חסרים היופי והחיוּת שיש בדבר האמיתי. טיפ נוסף קשור לאחסון. אם אתם רוצים בית בוהו-שיקי, לכו על אחסון גלוי. אתם יכולים להציג המון חפצים שונים ולא צריך להקפיד על סדר מופתי, אבל אל תתבלבלו ואל תזרקו דברים סתם. חשוב לשמור על בלגן מאורגן. הטיפ האחרון שלי קשור גם הוא לשילובים. בוהו-שיק הוא סגנון שיודע להכיל סגנונות נוספים. אז אם אתם מעצבים בית בסגנון כזה תוכלו לקנות רהיטים בסגנון מודרני, קלאסי או כפרי ולשלב הכול ביחד. אל תתקבעו, תעזו – ותהנו!"

סלון מעוצב בסגנון קלאסי צבעי טורקיז