רינת אברהם

"להיות מעצב, זה אורח חיים, כל פעולה שאנחנו עושים בחיים היא השראה".


המקום שבו הכל התחיל

מאז ומתמיד סקרן אותי לראות בתים של אחרים, הייתי הולכת ברחובות תל אביב ומציצה דרך המרפסות לבתים של אנשים. תמיד ידעתי שזה מה שארצה לעשות ועם סיום לימודי התואר בעיצוב התחלתי לעבוד במשרדי אדריכלות, חיכיתי לרגע הנכון שבו אוכל לעשות את זה באופן עצמאי שיהיה רק שלי.

צילום:טלי דוברת

המיוחד ביותר

אחרי שנים שבו תכננתי בתים לאנשים אחרים הרגע המיוחד שלי היה תכנון הבית הפרטי שלי, פתאום גילית שהרבה יותר קשה לקחת החלטות כשמדובר במשהו אישי שלי, התכנון גרם לי לתהות לגבי הטעם העיצובי שלי, גיליתי שאני אוהבת המון סגנונות שונים ובעיקר מתקשה להחליט- מה שמעולם לא קורה עם לקוחות. הרצון לממש את כל החלומות העיצוביים בדירה אחת קטנה היה מאתגר. דירה של 93 מ’, המיועדת למשפחה של חמישה.
פתיחת המטבח לחלל פתוח יחד עם הסלון, ביטול חדר הרחצה של ההורים כדי לאפשר להרחיב את חדר השינה של הילדים ולבנות חלל גדול עם מחיצת הפרדה לבנים ובנות. 

בגלל מבנה הדירה המלבני לא ניתן היה לתכנן שני חדרי ילדים ותוכנן חדר ארוך וצר בו יש מחיצה שנפתחת ונסגרת, כך נוצר חדר קטן ונעים לאלונה שמאפשר לה פרטיות. 

בעקבות שינויים שנעשו בבניין לפני שנים הוחלט להשתמש בחלל ולנצל אותו בצורה המקסימלית כדי לאפשר  את כל הפונקציות שחלמו עליהם בעלי הבית. באזור יצרנו פינת טלוויזיה ומשחקים לילדים ומשרד קטן עבורי.

חומרים וניגודיות- 

בעיצוב הבית יש שימוש בעץ כמו בפרקט ובטון חשוף, חשיפה של עמודים וקורה קיימים בבית.

הקונטרסט בין העץ לבטון נותן מראה חמים ותעשייתי עם נגיעות שחורות. 

לתמונות נוספות על הפרויקט  לצפייה 

צילום:טלי דוברת

מקורות השראה

להיות מעצב, זה אורח חיים, כל פעולה שאנחנו עושים בחיים היא השראה

המקום שהכי מעורר אצלי את היצירתיות הוא השטח, להיות באתרי בנייה עם אנשי המקצוע. החוויה של לראות איך מהריסות נבנה בית , מרגשת אותי כל פעם מחדש ונותנת השראה לפרויקט הבא.

איך נוצר סיפור

המפגש עם משפחות הוא תמיד מרתק, אתה תמיד יכול ללמוד משהו חדש, שלא חשבת עליו קודם על אורח חיים, הרגלים ויחסים בין בני הבית.

המרתק ביותר זה לראות איך תכנון נכון יכול לשדרג את החיים של בני הבית ולאפשר להם לשדרג ולייעל את החיים. השיחות הארוכות, המפגשים האינטימיים רוקמים מערכת יחסים של אמון שלרגעים ניתן לטעות שיש היכרות מוקדמת. זה מה שהופך את הפרידה בסוף כל פרויקט לקשה יותר.

עניין של סגנון

אני חושבת שמעצב צריך תמיד לעדכן ולרענן את הסגנון שלו, יש עקרונות בסיסיים אבל לכל לקוח יש סגנון ואהבות שצריך לדעת לקחת לחדד ולתכנן בהרמוניה. הרעיון הוא שבכל פרויקט יהיה את הייחודיות שלו עם חוט מקשר וטביעת אצבע אישית.

צילום:טלי דוברת 

על איזה צבע בשום אופן לא תוותרי?

שחור!

הצבע השחור תמיד מכניס דרמטיות וקונטרסט לכל חלל.

בכל פרויקט נשתמש בו במינון שונה והנוכחות תשתנה אבל תמיד ייתן את השיק הרצוי.

איזה משקל את מעניקה לדלתות הפנים בעיצוב שלך?

אין ספק שדלתות פנים יכולות לתת את הטאץ’ העיצובי עם ההשפעה הדרמטית ביותר בחלל, בין אם בוחרים דלת שתיצור הרמוניה בחלל וננסה כמה שיותר להעלים אותה ובין אם רוצים לתת לה את המרכז, להדגיש ולהבליט כמה שיותר, על ידי גוון, ידית, משקוף, חריטות ואין סוף אלמנטים.

מה מסמלת עבורך דלת הכניסה בפרויקט?

דלת הכניסה היא המפגש הראשוני של כל אורח שמגיע לבקר בבית, היא בהכרח צריכה לרמז לסגנון העיצובי בפנים הבית והיא נותנת את הרושם הראשוני הטוב ביותר

על ידי בחירת גוון וסגנון אתה מקבל הצצה אל הפנים.

עבור לקוחות בחרתי לאחרונה את דלת דגם רומי 600 עם הידית האינטגרלית בגוון שחור ובגובה 2.80 מ’ אשר יצרה כניסה מרשימה ביותר סופר אלגנטית ושיקית!

ולקינוח: איזו דלת כניסה של רב-בריח היית משלבת אצלך בבית?

לבית הפרטי שלי בחרתי כמובן את דגם הבייסיק, הדגם המוצלח שעושה את העבודה הטובה ביותר ונותן מראה מודרני , הבחירה בגוון השחור וידית נירוסטה מוברשת נתנו את המראה המדויק שרציתי.

צילום- טלי דוברת

רינת אברהם מעצבת פנים

אתר: https://www.rinatavraham.com/